Na rozdíl od vyhřívaného skla je objev německých vývojářů založen na fyzikálním principu, který nedovolí, aby se na čelním sklu vytvořila vrstva ledu, a to dokonce ani při teplotě -180 ˚C. Celé tajemství spočívá v tom, že na sklo nanesli tenoučkou průsvitnou vrstvu roztoku oxidů cínu a india.

„Potáhnete-li naší směsí vnější stranu okna, zabráníte úniku tepla z auta do okolního prostředí,“ vysvětlil novinku Thomas Drescher z vývojového oddělení Volkswagenu.

Protože neviditelný film chrání sklo před ochlazováním, voda se na vnější straně nesráží ani nezamrzá. Teplota na povrchu skla tak málokdy klesne pod rosný bod. Srážení vody pochopitelně ovlivňuje počasí, zejména oblačnost a relativní vlhkost.

VW bude první

„Náš objev nedokáže zcela zabránit tomu, aby se na skle netvořil led, ale významně sníží pravděpodobnost, že se tak stane,“ zdůraznil Drescher na tiskové konferenci. Nevýhodou inovace zůstává skutečnost, že na sklo nanesený film tlumí signály a zhoršuje tak fungování radiopřijímače nebo mobilu uvnitř auta.

„Bude to chvilku trvat, než se nezamrzající sklo dostane na trh, ale teď právě na tom intenzivně pracujeme, abychom vychytali všechny mouchy. Skupina Volkswagen se bude moci pochlubit vymožeností, kterou nemůže nabídnout žádná jiná automobilka na světě,“ říká Drescher.