Hlavní obsah

První jízda s novým VW Passat

Novinky, Martin Žemlička

Nový VW Passat se právě dostal do prodeje. Na trase Praha-Berlín-Praha jsme vyzkoušeli, jak se chová nová verze s interním označením B7. Ceny na českém trhu začínají na částce 576 800 korun, v nabídce je verze sedan nebo kombi.

Článek

Volkswagen poslední variaci na téma Passat (B7) označuje slovy „nová generace“, při pohledu do seznamu technických a designových změn by bylo ale na dlouhou diskusi, zda se nejedná spíše o důkladný facelift. Ale budiž, marketingově by to neznělo tak dobře a změn zase tak málo není.

Už na první pohled je vidět inspirace větším phaetonem – přední maska passatu na něj odkazuje a nutno dodat, že jí to sluší více než u minulé generace. Na délku, šířku či výšku se passat nezměnil; platí to jak pro sedan, tak pro kombi.

Uvnitř jsou nové analogové hodiny, které jsou dvojitě podsvícené – jde o hezký, luxusně působící detail. Jinak se změnilo jen málo – jiné je čalounění sedaček (v příplatkové výbavě nechybí nově masážní funkce) a opěrka hlavy je nyní polohovatelná.

Nastavení dvouose seřiditelného volantu nabídne široký rozsah, který bude vyhovovat řidičům nejrůznějších postav; škoda jen, že středový panel omezuje prostor pro řidičovu pravou nohu – to je ale bolístka většiny aut (nejenom) střední třídy.

Výtečná je prostornost, a to i vzadu v podélném i příčném směru. Potěší i velikost zavazadelníku – 565 litrů u sedanu a 603 litrů u kombi.

Z bohaté nabídky motorů jsou nejdůležitější dva – benzínový 1,8 TSI (118 kW a 250 Nm) a 2,0 TDI (naladěná na dva stupně výkonů – 103 a 125 kW). Vrcholem je benzínový šestiválec s výkonem 220 kW, respektive 300 koní.

Na podvozku došlo jen k drobné změně na tlumícím materiálu, jinak je totožný s minulou generací. Přináší dostatek jistoty a především komfortu a jen málokdy se mu nepodaří úplně ideálně odfiltrovat nerovnosti vozovky (například na sérii krátkých příčných nerovností při rychlé jízdě).

Pokud nemáte samočinnou převodovku, je standardem pro Passat šestistupňová manuální skříň. Brzdy se dobře dávkují, posilovač řízení sice nabídne přesnost, zpětná vazba řízení je slušná, ale poměrně umělá.

Výtečné odhlučnění 

Volkswagen zapracoval na odhlučnění a výsledkem je, že nový Passat posádku velmi dobře izoluje od okolního světa – aerodynamický svist, hluk od kol či od motoru se podařilo na poměry střední třídy potlačit nadprůměrně.

Nově dostal Passat asistenční systémy, které sledují únavu řidiče (a případně ho vyzvou k přestávce), upravený adaptivní tempomat ACC, samočinné rozpoznávání dopravních značek, automatické tlumení dálkových světel nebo druhou generaci systému pro automatické podélné či příčné zaparkování.

Ceny začínají na částce 576 800 korun (1,4 TSI, 90 kW). Základní výbava zahrnuje ESP, 6 airbagů, klimatizaci, elektricky ovládaná okna, multifunkční ukazatel, centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a audiosystém (RCD 310).

Anketa

Který VW Passat se vám líbí více?
Minulý - B6
41,7 %
Nový - B7
58,3 %
Celkem hlasovalo 2760 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám