Saab 9-5 – švédská automobilka v minulých letech málem zmizela z mapy světa, zachránil ji nizozemský Spyker. Ani nyní není situace nejlepší, automobilka nicméně vyrábí a probíhá i vývoj nových automobilů.

Naším tipem je nový model 9-5. Ten sice nezapře dědictví s Opelem Insignia, z vnějšího designu to ale nepoznáte. Také uvnitř vládne originalita a odkaz na to, že Saab měl vždy blízko k letectví. V nabídce jsou verze s pohonem všech čtyř kol a nechybí ani tradiční přeplňované benzínové motory.

Bohužel, Saab se cenově zrovna nepodbízí, cena za novou 9-5 začíná na částce 899 000, za vynikající 2.8 XWD zaplatíte od 1 399 000 korun. Přesto, kdo chce individualitu a velký styl ve střední třídě, pro něj je 9-5 skvělou volbou. Atraktivitu ještě zvyšuje fakt, že Saabů jezdí v Česku opravdu minimum.

Alfa Romeo 159 – Alfa Romeo dělala vždy zajímavé automobily, kvalita dílenského zpracování řekněme v 80. a 90. letech nepatřila mezi silné stránky italské automobilky. Temný stín se s automobilkou táhne až do současnosti, přestože ze statistik spolehlivosti rozhodně nevyplývá, že by Alfy byly poruchovější než konkurence.

Nádherná Alfa 159 sice nenabídne tak velký zavazadlový prostor jako dejme tomu superb, ale o co je méně praktická, o to více brnká na strunu emocí. Vzhled, vnitřní zpracování, silné šestiválcové motory s pěkným zvukem. Atraktivitu dále zvyšuje fakt, že stopadesátdevítek u nás jezdí minimum.

Ze sousedního Německa si lze přivézt zachovalé kusy od 250 tisíc korun výše, český importér shodou okolností právě vyprodává sklady s novými Alfami 159 (slevy 140 – 200 tisíc korun). Alfa Romeo 159 stojí od 736 000 korun, v nabídce je i praktičtější verze kombi (Sportwagon).

A pokud by pro vás Alfa 159 byla příliš extravagantní, podívejte se v autosalonu na praktičtější Toyotu Avensis – těch u nás také jezdí jako šafránu...

Toyota Avensis (2009)

Toyota Avensis (2009)

FOTO: maž, Novinky

Suzuki Kizashi – první model japonské Suzuki, který patří do střední třídy, se začal prodávat teprve nedávno. Přesto je jasné, že trojice passat, superb, mondeo jej v prodejích zašlape do země. Kizashi se sice nabízí s jediným motorem, přesto – jak jsme si ověřili i v praxi - to není vůbec špatné auto. Design je bezpochyby zajímavý, auto je komfortní a s dobře zpracovaným interiérem.

Zavazadelník sice svou velikostí neoslní, ale vše vyváží výborná cena (679 900 Kč), která zahrnuje opravdu bohatou základní výbavu. V nabídce je i verze 4x4 (nelze ale kombinovat s manuální převodovkou). Za evropskou konkurenci byste při shodné výbavě dali klidně o 200 tisíc korun více.