S tímto německým partnerem se tehdejší předlužená a stagnující česká automobilka proměnila v prosperující firmu a značka Škoda získala světové renomé. Loni prodala automobilka Škoda ve světě rekordních 684 226 vozů. Kromě výše investic bylo jednou z rozhodujících podmínek privatizace právě zachování tradiční značky Škoda.

Hledání ekonomicky silného partnera zahájila vláda v roce 1990. Z původních 24 a později 12 možných partnerů vybrala v srpnu 1990 koncern VW a francouzský Renault, aby se nakonec v prosinci 1990 přiklonila ke spolupráci s VW. Škoda je jednou z nejstarších automobilek na světě; její tradice sahá až do roku 1895, kdy byla založena firma Laurin & Klement, vyrábějící původně jízdní kola. O čtyři roky později zahájil podnik výrobu motocyklů, první auto vyjelo z továrny v roce 1905 a pár let na to se firma zařadila k největším výrobcům automobilů v Evropě.

Po válce se ale automobilce v sílící konkurenci už moc nedařilo, a tak ji v roce 1925 zakladatelé prodali plzeňské Škodovce. Zestátnění v roce 1945 přineslo Škodě osud shodný s většinou průmyslových podniků. Orientace na Sovětský Svaz a země RVHP znamenala ztrátu pozic, socialistické hospodářství přineslo stagnaci. Nelichotivé pověsti se Škoda začala zbavovat až po zařazení do koncernu VW.

Ke svému výročí si Škoda Auto nadělila příjemný dárek. Mladoboleslavská automobilka totiž oznámila, že za 11 měsíců letošního roku prodala celkem 702 400 vozů, což znamená nárůst o 12,3 procenta oproti loňsku.

Poprvé tak překonala hranici 700 tisíc prodaných vozů za rok, když jí k tomu pomohly zejména zvýšené prodeje v Číně, Indii a Rusku.