Hlavní obsah

Sportovní New Stratos odhaluje všechny technické parametry

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pro fanoušky původní Lancie Stratos bylo představení nové verze nejlepší zprávou roku. Nyní je jasné, že se model začne prodávat příští rok, cena zatím nebyla určena. Výrobce nyní zveřejnil všechny technické parametry vozu New Stratos.

Článek

Maximální rychlost 274 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,3 vteřiny. To jsou asi nejdůležitější parametry nového Stratosu. O vozu hodně vypovídá i zrychlení 0-200 km/h za 9,7 vteřiny. Zkrátka bude to supersportovní auto se vším všudy, a to i přesto, že tyto parametry ještě nejsou konečné. Například nejvyšší rychlost by při použití tohoto vozu mohla být teoreticky kolem 320 km/h.

Auto je dlouhé 4181 mm a má hmotnost 1274 kilogramů (bez náplní). Rozložení hmotnosti je 44 procent na přední nápravě a 56 procent na zadní. Blíží se tedy ideálnímu rozložení 50:50. Poháněná jsou pochopitelně zadní kola.

O pohon se stará 4,3litrový osmiválec, původem z Ferrari F430 Scuderia. Oproti Ferrari byla upravena řídící jednotka a nově naladěný je i zvuk výfuku. Výkon je v případě New Stratosu 540 koní (375,4 kW) při 8200 otáčkách, točivý moment má hodnotu přes 500 Nm (přesné číslo není uvedeno) při 3750 otáčkách.

Převodovka je šestistupňová sekvenční, přeřazení trvá dle výrobce 60 milisekund. Přední pneumatiky mají rozměr 265/30 R19, zadní 315/30 R19, jde o pneumatiky Dunlop Sport Maxx.

Model Lancia Stratos HF, na jehož vývoji se podílelo i Ferrari, se vyráběl jenom dva roky (1972 – 1974) a přestože se vyrobilo necelých pět stovek kusů, tohle hranaté auto se navždy zapsalo do historie.

Původní Stratos váží pouhých 980 kilogramů a je poháněn 2,4litrovým šestiválcem s výkonem 187 koní. Nejvyšší rychlost činila 230 km/h a zrychlení 0-96 km/h proběhlo za rovných šest vteřin (v roce 1972). Lancia Stratos byla úspěšná i na závodních okruzích (například první dvě místa na rallye Monte Carlo v roce 1976).

A v roce 2008, kdy začal vývoj duchovního nástupce kultovního Stratosu, opět pomohlo Ferrari. Na šasi Ferrari 430 Scuderia je totiž hranatá karoserie, která věrně evokuje originální Stratos ze sedmdesátých let. Od Ferrari je také osmiválec (viz výše).

V prodeji bude New Stratos příští rok, cena zatím nebyla oznámena.

Anketa

Líbí se vám více starý Stratos nebo nová verze?
Původní
28,4 %
Nová verze
71,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 3269 čtenářů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám