Yann Carnoy, generální ředitel společnosti Peugeot ČR, a Alan Svoboda, obchodní ředitel Skupiny ČEZ, podepsali 7. prosince 2010 v Praze smlouvu o vzájemné spolupráci v oblasti rozvoje elektromobility v České republice.

Peugeot poskytne formou pronájmu do projektu deset vozů typu iOn v roce 2011 a dalších 55 vozů v roce 2012. Cena za pronájem nebyla zveřejněna.

ČEZ se zároveň zavázal vybudovat alespoň 150 dobíjecích stanic. U nich by bylo možné dobít prakticky jakýkoli elektromobil. ČEZ se chce zaměřit především na výstavbu dobíjecích stanic, které budou veřejně přístupné a v místech, kde lidé tráví více času - například obchodní a zábavní centra či veřejná parkoviště.

Vzhledem k tomu, že elektromobilita je v Česku věcí neznámou, je jedním z cílů získání dat potřebných k rozvoji elektrických vozů. Obě firmy se zavázaly ke sdílení informací a nových poznatků, které o těchto vozidlech získají během příštích dvou let.

Čtyřmístný Peugeot iOn používá lithium-ionové baterie. Díky tomu, že tento městský, respektive příměstský automobil bude jezdit výhradně na elektrický pohon, budou jeho přímé emise nulové. Peugeot uvádí, že baterie se na plnou kapacitu pomocí klasické 220 V zásuvky dobijí během šesti hodin, na dobití 80 procent kapacity prý stačí 30 minut.

Peugeot iOn s délkou 3,48 metru a hmotností 1120 kilogramů nabídne výkon 64 koní (47 kW) a 180 Nm točivého momentu, nejvyšší rychlost činí 130 km/h. Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou rovných 15 vteřin. Peugeot použil techniku od Mitsubishi, stejně jako Citroën.

Dojezd vozu je pouhých 130 km, využít ho jako jediný automobil v malé firmě či v domácnosti je prakticky nemožné. Cena za Peugeot iOn na českém trhu zatím nebyla zveřejněna, vůz ani není v nabídce na oficiálních stránkách tuzemského importéra.