Hlavní obsah

Suzuki s modelem Kizashi vstupuje do třídy Superbu

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Suzuki se specializovalo na menší městské vozy nebo malá auta s pohonem 4x4 (a samozřejmě motocykly), nikdy nevyrábělo sedan střední třídy. Druhá část věty už neplatí, do prodeje se právě dostává model Kizashi, který si bude konkurovat s takovými soupeři jako Ford Mondeo, VW Passat či domácí Škoda Superb.

Článek

Suzuki Kizashi spadá do střední třídy a jde o nejdražší a největší model japonské automobilky. V nabídce je pouze jeden motor, 2,4litrový čtyřválec VVT. Ten lze kombinovat s pohonem přední nápravy nebo pohonem všech čtyř kol (v tomto případě ale k vozu nelze vybrat manuální šestistupňovou převodovku).

Nový model jsme vyzkoušeli na krátké, zhruba dvacetikilometrové trase, která byla zasypaná čerstvým sněhem. I přes pohon 4x4 nešlo naplno vyzkoušet dynamiku a jízdní vlastnosti (přesto, že cca 2 kilometry okresní silnice byly pro jízdu novinářů uzavřené).

Už první dojmy ale naznačují, že – ačkoliv nebude Kizashi nejlepší ve své třídě – jízdní vlastnosti jsou velmi povedené. Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem je přesné, a přestože zprostředkovávaná zpětná vazba je trochu umělá, je řízení příjemné. Také podvozek se zadním nezávislým zavěšením (Multi link) se zdá být dostatečně komfortní se zachováním přiměřené agility.

Jednu výtku přeci jenom máme – prostor pro hlavu řidiče je poměrně stísněný, za což mohlo i střešní okno. Jinak je 4650 mm dlouhý vůz s rozvorem náprav 2700 mm adekvátně prostorný. Zavazadlový prostor nabídne 461 litrů.

V nabídce je – jak již bylo řečeno – jediný agregát. Jde o hliníkový čtyřválec s objemem 2,4 litru, atmosféricky plněný. Nejvyšší výkon je 131 kW (178 k) při 6500 otáčkách, točivý moment dosahuje 230 Nm při 4000 otáčkách. Výsledkem je 0-100 km/h za 7,8 s (2WD) či 8,8 (4WD), nejvyšší rychlost je u verze s předními koly 215 km/h, těžší čtyřkolka je o 10 km/h pomalejší. Spotřeba paliva činí 7,9 l a 8,3 l / 100 km u verze 4x4.

Cena začíná na částce 679 900 korun za verzi s manuální převodovkou a poháněnou přední nápravou, za verzi 4x4 zaplatíte 759 900 korun. Prodejní částka je sice relativně vyšší, už základní a v Česku jediná dostupná výbava Sport, ale obsahuje všechno podstatné. Na českém trhu pravděpodobně nebude Kizashi trhat prodejní rekordy, jde ale o dobrou alternativu k zavedeným sedanům střední třídy. A mimochodem, slovo „kizashi“ znamená v japonštině „předzvěst velkých věcí, které přijdou“.

Anketa

Ohodnoťte design Suzuki Kizashi (jako ve škole)
1
15,3 %
2
19,2 %
3
28,5 %
4
24,8 %
5
12,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1707 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám