Porota složená z 57 motoristických novinářů z 23 evropských zemí vybírala celkem ze 40 vozidel. V semifinále se Nissan Leaf utkal s Alfou Romeo Giulietta, Citroënem C3/DS3, Dacií Duster, Fordem C-Max, Opelem Meriva a Volvem S60/V60.

Od porotců dostal Leaf celkem 257 bodů, Giulietta získala 248 bodů a Meriva 244 bodů.

Nissan Leaf - na první pohled běžný hatchback, pod kapotou je ovšem ukryt motor s nulovými emisemi. Jízdu s Nissanem Leaf zajišťuje elektromotor s výkonem 107 koní (80 kW) a 280 Nm točivého momentu. Elektrické li-ion baterie s kapacitou 24 kWh dovedou generovat výkon 120 koní (90 kW). Díky tomu, že Leaf nemá spalovací motor, jsou emise výfukových plynů nulové.

Nissan tvrdí, že na 80 procent kapacity elektrické baterie lze vůz dobít během půl hodiny. Plné dobití z elektrické sítě trvá osm hodin, takže není problém auto dobíjet přes noc z běžné elektrické sítě. Leaf na jedno nabití ujede pouhých 175 km, automobil se nyní začíná prodávat na vybraných evropských trzích (Česko zatím chybí), v Japonsku a v USA.