Pohon Caymanu zajišťuje zážehový šestiválec o objemu 3,4 l s výkonem 330 k (243 kW), což je o 10 k více, než kolik měl Cayman S. Co je důležité, Porsche se podařilo snížit pohotovostní hmotnost na 1295 kg (o 55 kilogramů méně, než kolik váží Cayman S). Je to hlavně díky lehčím kolům (všechna čtyři váží méně než 40 kg) a „vyházením“ z interiéru všeho nepotřebného – například navigace či audiosystému. Stejně jako v případě modelů 911 GT3/GT3 RS a Boxster Spyder, také pro Cayman R lze objednat lithium-iontový akumulátor.

Standardem je manuální šestistupňová převodovka, s ní Cayman R zrychlí z klidu na 100 km/h během rovných 5,0 s a jede až 282 km/h. V případě sedmistupňové dvouspojkové převodovky PDK je to 4,9 s, ale zase je mírně nižší maximální rychlost – 280 km/h. V případě příplatkového paketu Sport-Chrono je zrychlení z nuly na sto za 4,7 s. Kombinovaná spotřeba dosahuje u modelu s manuální převodovkou 9,7 l / 100 km, s převodovkou PDK klesá o 0,4 l/100 km.

Oproti Caymanu S je verze R o 20 mm nižší. Cena nového modelu Cayman R byla pro český trh stanovena na 1 799 000 Kč, model s dvouspojkovou převodovkou PDK stojí 1 881 000 korun. V prodeji od února 2011.