Hlavní obsah

Honda CBR250R - sportování s jedním válcem

Novinky, Petr Kološ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Honda ukázala soupeře pro Kawasaki Ninja 250R. Jednoválcová Honda se vzhledem inspirovala u většího cestovního modelu VFR, má výkon 26 koní, šestistupňovou převodovku a váží lehce přes 160 kg. Na trhu ji čekejme na jaře 2011 za zhruba 120 000 Kč.

Článek

Pár hodin před největší motorkářskou evropskou výstavou EICMA v Miláně odhalila Honda svou první novinku. Model CBR250R stylově vychází z většího cestovního modelu VFR 1200F, který motocykloví designéři i fandové značky hodnotí velmi kladně. Proti němu je menší model pochopitelně užší a tak působí lehčím dojmem. Už svým tvarem dává motorka najevo, že nejde o jednostranně zaměřený supersport, ale že má cestovatelské ambice.

Turistický potenciál se snaží výrobce podpořit i proklamovanou velkou nádrží na 13 litrů paliva a zároveň jeho nízkou spotřebou – uvádí 3,7 l/ 100km. Přestože v rámci konkurence nejde o žádný zázrak, ve spojení s objemem nádrže je celkový maximální dojezd slušných 350 kilometrů. Řidičská pozice CBR250R nemá být ultimativně sportovní, ale prý půjde o kompromis mezi sportem a pohodlím.

Pouze jeden válec

Agregát nové Hondy CBR250R má na rozdíl od většiny konkurentů v této kategorii pouze jeden válec. Používá čtyřventilovou techniku a chlazení kapalinou. Jeho maximální výkon je 26 koní, což je ale například proti v úvodu zmiňované Kawasaki Ninja 250R o pět koní méně. Kawasaki zároveň víc váží  - zhruba o sedm kilo. CBR250R připravená k jízdě váží 160 kg.

Honda CBR250R používá klasický ocelový rám a přední vidlice bez možnosti nastavení. Vyjíždí na sedmnáctkách s dvoupístkovými Nissiny vpředu. Motorka bude k dispozici i s ABS.

Zajímavý je i mohutný výfuk, o němž Honda uvádí, že zahrnuje nejnovější technologie pro čištění výfukových plynů, které umí spolupracovat s managamentem vstřikování paliva. Příslušenství zahrnuje kryt sedadla s karbonovým vzhledem nebo samolepky na ráfky. Základní cena je 120 tisíc korun. V prodeji bude stroj na jaře 2011.

Reklama

Související témata:

Související články

Moto-Guzzi 1200 4V Sport: italský hromotluk

Krize odbytu se skvěle podepsala na cenách motorek. Obrovský, stylový stroj s motorem V2 a kardanem je teď k mání za 270 000 Kč – což je skoro o 70 tisíc Kč...

Kawasaki poodhalilo novou Ninju ZX-10R

Kawasaki ukázalo ZX-10R pro novou sezónu. I když jde o závodní speciál, lze z něj odhadovat, jak bude vypadat silniční verze. Výkon se podle všeho přiblíží 190...

Výběr článků

Načítám