Jak potvrdil tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl, takzvané reexporty zkreslují tuzemské statistiky trhu. Bez opětovně vyvezených aut by se podle Vošického, který v minulosti mnoho let pracoval pro Ford, například v září Hyundai posunula ze čtvrtého na třetí místo za Škodu a Ford, naopak Volkswagen by si o jedno místo pohoršil.

"Některé značky nedokážou plnit své měsíční prodejní cíle počítané dle registrací nových vozů. Proto uměle v České republice vozy přihlašují, ale vzápětí odhlásí a prodají do zahraničí, kde je pro ně snazší najít klienty," uvedl Vošický. Dodal, že některé značky opět vyvezou až 42 procent prodávaných aut, která ale zaregistrují v Česku.

Dovezená auta se z Česka začala vyvážet již loni, kdy Německo a některé další země zavedly šrotovné. Trend pokračuje i po odeznění šrotovného díky cenám, které jsou letos v Česku nižší než v některých evropských zemích.

Prodej nových osobních aut v Česku od ledna do září vzrostl o 6,8 procenta na 125 753 vozů.