Unifikace. To je první slovo, které vás při pohledu na druhou generaci rodinného Touranu napadne. Vzhled je totiž velmi podobný jako u většího Sharanu, respektive Multivanu. Rozlišit od sebe Touran a nový Sharan je velmi obtížné. Jistě, podobný, neřku-li stejný design šetří náklady, charakter, který by vozy z líhně VW odlišil, se tím ale vytrácí...

Během asi padesátky kilometrů jsme měli možnost vyzkoušet nový Touran s motorem 1,4 TSI. Podvozek dobře filtroval nerovnosti, dvakrát přeplňovaný motor dobře zabíral už od nízkých otáček (automobil byl obsazený pouze řidičem, otázkou je, jak se motor bude chovat při plném zatížení cestujícími a zavazadly). Interiér, stejně jako exteriér působí docela nudně, na druhou stranu funkčně. Z prostorového hlediska splní Touran mnohé a cestovat v něm nebude činit problém ani dvoumetrovým pasažérům.

Za volantem se pohodlně usadí řidiči nejrůznějších postav – volant i sedačka lze seřídit v bohatém rozsahu nastavení. Interiér jako celek působí vzdušným dojmem. Zamrzelo nás odstranění klasické ruční brzdy a její nahrazení malým tlačítkem poblíž řadící páky.

K dispozici je sedm motorů, všechny jsou přeplňované a mají výkony od 77kW/105k do 125 kW/170 k. Všechny nové modely Touran splňují emisní normu Euro 5.

V příplatkové výbavě stojí za zmínku adaptivní dálkové světlomety (Dynamic Light Assist) nebo nový parkovací asistent Park Assist 2.0 pro automatické podélné a příčné parkování. Nově může být Touran vybaven rádiem a navigačním systémem RNS 315 s dotykovým displejem. Kromě toho je k dispozici panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, zadní kamera nebo adaptivní regulace podvozku DCC.

Cena nového Touranu na českém trhu začíná na částce 483 200 korun (1.2 TSI  - 77 kW / 105 k).