Na první pohled vypadá stejně jako jeho předchůdce. Při bližším srovnání se ukážou poměrně zásadní novinky. Nový Swift, vyráběný v Maďarsku, je delší (3850 mm vs. 3760 mm), o 5 mm širší a o 10 mm vyšší než jeho předchůdce, představený v roce 2004. Rozvor náprav je delší o 50 mm (nyní 2430 mm), z čehož těží cestující na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor nabídne 211 litrů, při složení zadních sedadel vzroste na 512 litrů (třídvéřové provedení), respektive 528 l (5D).

Pro Swift jsou k dispozici dva motory – benzínová dvanáctistovka 1,2 VVT a dieselová třináctistovka 1,3 DDiS. Oba motory jsou nové.

Zážehový motor o objemu 1,2 litru dostal proměnné časování sacích i výfukových ventilů a nahrazuje třináctistovku s obdobným výkonem. Proti staršímu agregátu nabídne nižší spotřebu a emise CO2. Nová dvanáctistovka má výkon 94 koní (69 kW) při 6000 otáčkách a 118 Nm při 4800 otáčkách. Spotřeba paliva udávaná výrobcem je následující: 6,1 / 4,4 / 5,0 (město / mimo město / kombinovaná).

Dieselový motor o objemu 1,3 litru DDiS má vstřikování typu common-rail a splňuje emisní normu Euro 5. Výkon činí 75 koní (55 kW) a točivý moment má hodnotu 190 Nm od 1750 otáček. Spotřeba paliva je 5,1 / 3,6 / 4,2 (město / mimo město / kombinovaná).

Méně hluku, více komfortu

Oproti minulé generaci Suzuki zapracovalo na dvou parametrech – hlučnosti a komfortu odpružení. Díky použití tužší karoserie a jiných vnějších zrcátek se podařilo snížit hlučnost. Také komfort odpružení je nyní lepší, připomínáme, že Swift má vpředu klasický McPherson a vinuté pružiny, vzadu jsou vlečená ramena se zkrutnou příčkou.

Základní cena nového Swiftu v třídvéřovém provedení s motorem 1,2 VVT začíná na částce 234 900 korun. Za praktičtější pětidvéřové provedení je třeba připlatit 10 tisíc korun. Dieselový motor se dodává výhradně k nejvyšší výbavě GLX a stojí od 379 900 korun.

Základní výbava nejlacinější verze GA překvapí sedmi (!) airbagy. V základu máte dále ESP (a samozřejmě povinné ABS) a patnáctipalcová plechová kola s pneumatikami s rozměrem 175/65 R15. Netradičním prvkem výbavy, který není dostupný v nejlevnější verzi, je kontrolka nouzové zásoby paliva. Centrální zamykání a klimatizaci dostanete až v následujících dvou pevně daných výbavách. Možnosti individualizace v rámci jednoho typu výbavy jsou, podobně jako u dalších japonských konkurentů, poměrně omezené.