Automobilka předpokládá, že prodá zhruba 5600 hybridních vozů Fit měsíčně. Firma již získala předběžné zakázky na 10 tisíc automobilů. Honda potřebuje, aby nový vůz na trhu uspěl poté, co její předchozí hybridní model Insight prohrál v souboji s třetí generací hybridního automobilu Prius konkurenta Toyota Motor.

Honda plánuje v příštím roce zahájit prodej hybridní verze automobilu Fit rovněž v Evropě. Uvažuje také o jejím uvedení na trh ve Spojených státech, zatím však nestanovila žádný termín. Hybridní Fit má podle japonských testovacích metod spotřebu 3,3 litru na 100 kilometrů.

Jasnou světovou jedničkou v oblasti hybridních automobilů je zatím Toyota. Její model Prius vstoupil v roce 1997 jako první hybridní automobil na trh a je dosud nejprodávanějším vozem svého druhu. Celkový prodej tohoto modelu loni překročil milión vozů.

Toyota Prius

Toyota Prius

FOTO: Martin Žemlička, Novinky