Britská automobilka uvedla v Paříži pět nových modelů, silnější verzi Evory S a studii městského auta City Car. Mimochodem, Lotus je jednou z mála světových automobilek, která nemá v Česku své oficiální zastoupení.

Lotus Elite - Paříž 2010

Lotus Elite - Paříž 2010

FOTO: maž, Novinky

Nejprve se podívejme na model Elite, který automobilka Lotus ukázala ještě před začátkem autosalonu: Nový Lotus Elite má vepředu umístěný motor a poháněná zadní kola. Studie, kterou automobilka prezentuje v Paříži, je dlouhá 4,6 metru a pouze 1,32 metru vysoká. O pohon se stará pětilitrový osmiválec s výkonem 620 koní a 720 Nm točivého momentu. Auto by mělo být těžké zhruba 1,6 tuny, zrychlení 0-100 km/h proběhne za 3,5 - 3,7 vteřiny a nejvyšší rychlost by měla činit 315 km/h. Prodej sériové verze je plánován až na rok 2014.

Lotus Elite - Paříž 2010

Lotus Elite - Paříž 2010

FOTO: maž, Novinky

Dalším modelem je Esprit, konkurent kupříkladu Lamborghini Gallardo. Esprit pohání pětilitrový osmiválec s výkonem 550 koní (405 kW). Výsledkem je zrychlení 0-100 km/h za 3,5 s a nejvyšší rychlost 330 km/h. Motor půjde točit až do 8500 otáček a hmotnost vozu bude příznivých 1450 kilogramů. V prodeji od počátku roku 2013.

Lotus odtajnil i model Eterne, což je čtyřdveřový luxusní sedan podobný například Porsche Panamera či Maserati Quattroporte. Poháněná budou zadní kola, počítá se i s pohonem 4x4. O pohon se stará přeplňovaný osmiválec s výkony 620 koní (456 kW) a 720 Nm. Nejvyšší rychlost činí 315 km/h, v prodeji až od jara 2015.

Lotus Eterne - Paříž 2010

Lotus Eterne - Paříž 2010

FOTO: maž, Novinky

Dalším novým Lotusem je Elise, malé sportovní auto s pohonem zadních kol. Jeho konkurentem bude například Nissan 370Z. Lotus pohání přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 320 koní (235 kW) a 330 Nm točivého momentu. V nabídce bude šestistupňová manuální převodovka nebo sedmistupňový automat. V prodeji bude tento malý sporťák také až v roce 2015.

Elan – pátý model Lotusu uvedený ve světové premiéře na pařížském výstavišti. Jeho jméno využíval Lotus v šedesátých letech, podobně jako u ostatních nových modelů s výjimkou Eterne. Elan se začne prodávat až za tři roky a mezi jeho hlavní konkurenty bude patřit kupříkladu Porsche 911. Přeplňovaný čtyřlitrový šestiválec klasicky pohání zadní kola a nabídne výkon 450 koní. To bude stačit na zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,5 s a maximální rychlost 310 km/h. Hmotnost vozu je příznivých 1295 kg a Lotus uvažuje i o hybridní verzi.

Nejzajímavější novinky na pařížském autosalonu 2010
Seat přivezl do Paříže elektrické sportovní kupé IBE
Citroën představil závodní verzi DS3 WRC
Opel Astra kombi zná českou cenu
Mini ukázalo studii elektrického skútru
Ford přivezl do Paříže kompletní modelovou řadu Focus, včetně ST
Volkswagen ukázal v Paříži nový Passat
Škoda představila první auto na elektrický pohon