Na pařížském autosalonu se od čtvrtka představují nové modely, koncepty a prototypy. Světových premiér je zhruba třicítka, celkem je zde stovka nových modelů - mnohé z nich už nicméně nejsou zcela nové, protože v Paříži absolvují třeba jenom evropskou premiéru.

Elektrické Volvo C30

Elektrické Volvo C30

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

U mnoha z představovaných novinek lze vypozorovat snahu o co největší ekologičnost. S výjimkou sportovních vozů se na spoustě automobilů objevuje údaj o emisích CO2, které nicméně nejsou jedinými škodlivými látkami, které výfuky automobilů vypouštějí do ovzduší.

Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Je to i příklad mladoboleslavské Škody, která do Francie přivezla modelovou řadu GreenLine druhé generace.

Stánek Škody

Stánek Škody

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Celému stánku dominuje zelená barva, zelené jsou střechy vystavovaných škodovek i kratičké šaty přítomných hostesek. Kromě těchto modelů je zde i octavia na elektrický pohon, která naznačuje budoucnost mobilní přepravy. Nyní je dojezd poměrně malý, řádově kolem 100 až 150 km a nabíjení trvá dlouho, ale za tři čtyři roky půjde o běžná sériová vozidla.

Ekologie byla letos všudypřítomná.

Logo Škody se dostalo i na zelená jablíčka...

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Ekologie byla letos všudypřítomná.

Ekologie byla letos všudypřítomná.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Ne každý ale sází na ekologičnost, například u takového Jeepu či Infiniti je lepší se na emise CO2 neptat, jsou totiž tak vysoké, že se jimi automobilka jednoduše nechlubí.

Nejzajímavější novinky na pařížském autosalonu 2010
Největší překvapení v Paříži: pět nových modelů Lotusu
Seat přivezl do Paříže elektrické sportovní kupé IBE
Citroën představil závodní verzi DS3 WRC
Opel Astra kombi zná českou cenu
Mini ukázalo studii elektrického skútru
Ford přivezl do Paříže kompletní modelovou řadu Focus, včetně ST
Volkswagen ukázal v Paříži nový Passat
Škoda představila první auto na elektrický pohon

Zajímavé je i sledovat popichování koncernu VW směrem k Alfě Romeo a potažmo jejímu vlastníkovi, jímž je Fiat. Ten sice prohlásil, že Alfa není na prodej, ale dle zákulisních informací stále probíhají námluvy. Šéf správní rady VW Ferdinand Piech tvrdí, že koncern má čas. Jinými slovy, dříve či později si koncern VW na svůj seznam značek, který je již nyní velmi bohatý, dost možná přidá další “skalp”.

Mini pro šampionát WRC

Mini pro šampionát WRC

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Koncern VW, jehož součástí je i Škoda, chce být světovou jedničkou. V Paříži to vypadalo, jako by se VW nadechoval k velkému útoku, stánek Toyoty, současné světové jedničky v automobilovém průmyslu, který Japonci shodou okolností umístili hned proti VW, působil svou velikostí docela skromně.

Ford Focus ST

Ford Focus ST

FOTO: Martin Žemlička, Novinky