Některé změny, které výrobce provede v rámci faceliftu, připomínají hru Najdi pět rozdílů. V případě Lexusu IS je to podobné, protože rozdíly na vnějším vzhledu jsou minimální, nepostřehnutelné. Přesto napovíme: je to jednak více zahloubená maska chladiče s přepracovanými svislými žebry, odlišný přední nárazník a nová 17“ a 18“ litá kola.

Uvnitř se rovněž změnily jenom detaily - nové je kovové lemování kolem kruhových přístrojů, spínačů na volantu a dvířek příruční schránky. V osvětlení interiéru se změnila barva vnitřního osvětlení ve dveřích z červené na bílou. Do přední prahové lišty z nerezové oceli je nyní zabudováno bílé osvětlení z LED diod.

Hlavní změnou je nasazení nového modelu IS 200d s motorem odvozeným od přeplňovaného vznětového motoru Lexus 2,2 l. Nový IS 200d dosahuje maximálního výkonu 110 kW/150 k a nejvyššího točivého momentu 340 Nm. Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,2 s a rozjede se na 205 km/h. To vše při kombinované spotřebě paliva 5,1 l/100 km.

Varianta IS 220d o výkonu 130 kW/177 k a točivém momentu 400 Nm udílí vozu lepší zrychlení - z 0 na 100 km/h za 8,9 s a maximální rychlost činí 220 km/h. Se šestistupňovou manuální převodovkou se u této verze IS 220d snížila spotřeba paliva o 0,1 l na 5,5 l/100 km. Vstřikovací tlak systému common rail se u obou motorů zvýšil ze 180 na 200 MPa. Agregáty mají piezoelektrické vstřikování nové generace.

Díky urychlení činnosti vstřikovacích trysek se zkrátila doba vstřiku, zatímco zvýšení vstřikovacího tlaku umožnilo zmenšit průměr otvoru vstřikovací trysky. Tím se údajně zlepšilo rozstřikování paliva ve válci a současně urychlilo jeho spalování s příznivými dopady na spotřebu paliva.

Lexus IS 250 F-Sport

Lexus IS 250 F-Sport (před faceliftem)

FOTO: maž, Novinky

Ceny faceliftované verze zatím český importér neoznámil, pravděpodobně budou stejné jako u verze před mini-faceliftem.

Lexus IS F-Sport

Lexus IS F-Sport (před faceliftem)

FOTO: maž, Novinky