Zkratka "OPC" značí dnes již známou divizi "Opel Performance Center", která si letos připravila sportovní koncept na bázi modelu Vectra GTS. Hlavní novinkou je již zmiňovaný turbodiesel se systémem přímého vstřikování nafty do válců "common-rail" o objemu 1,9 litru, který při výkonu 155 kW (212 koní) a točivém momentu vrcholícím už při 1400 ot/min na hodnotě 400 Nm "vytáhne" Vectru OPC až na elektronicky omezených 250 km/h.

To znamená, že specifický litrový výkon vyšlechtěného turbodieselu 1.9 CDTI Twin-turbo přeplňovaný dvojicí turbodmychadel (odtud "Twin-turbo") je vyšší, než specifický výkon zážehového dvanáctiválce o objemu 6,0 litru pohánějícího supersportovní model Ferrari Enzo. Zatímco totiž pohonná jednotka italského supersportu má specifický výkon 80,8 kW (110 k) na litr objemu, čtyřválec 1.9 CDTI Twin-turbo Opelu Vectra OPC se chlubí specifickým výkonem 82 kW (112 k) na jeden litr zdvihového objemu. Spotřebou 6,0 litru na 100 km se Vectra OPC zase řadí spíše k automobilům nižší střední třídy.

Prototyp Vectra OPC, připravený pro essenskou Motor-Show, je vyvedený v modrém laku "Arden", což je typická barva pro modely ze stáje divize OPC. Vzhledem ke svému sportovnímu charakteru dostala Vectra OPC snížený podvozek se speciálně naladěnými tlumiči a pružinami, řadu aerodynamických doplňků karoserie a devatenáctipalcová litá kola, na která jsou obuty pneumatiky rozměru 235/30. Vysokým výkonům pohonné jednotky byl přizpůsoben i výkon brzdové soustavy. Téměř celý interiér je čalouněný atraktivní modrou kůží.

Vedle konceptu Vectra OPC se v Essenu představí i další sportovci ze stáje automobilky Opel - Astra V8 Coupé a soutěžní Corsa S 1600. Velká část expozice značky Opel v hale číslo 3 bude vyhrazena sériově vyráběným sportovním modelům, jako jsou Speedster Turbo nebo Zafira OPC.