Při délce 4288 mm má nový Opel Meriva o 15 mm delší rozvor, rozchod kol se oproti předchozí generaci prodloužil o 39 mm vpředu a o 45 mm vzadu. Přední a zadní náprava jsou odvozeny od většího modelu Zafira. Nový je také elektrohydraulický posilovač řízení.

Základní velikost zavazadlového prostoru činí 400 litrů (po víko zavazadlového prostoru), při sklopení zadních sedaček je to 920 litrů. Pokud by se velikost počítala až po hranu stropu, šlo by při složení zadních sedaček do Merivy dát až 1500 litrů nákladu.

Opel Meriva (2010)

Opel Meriva (2010)

FOTO: Opel

Škoda Superb má systém dvojitého otevírání zavazadlového prostoru, Meriva zase nabídne zadní dveře otevírané proti směru jízdy. Z konkurentů to nemá nikdo. Dveře FlexDoors se dají otevřít v úhlu až 84 stupňů (obvyklých je 67 stupňů u klasických dveří). Řešením by bylo použít posuvné dveře, ale ty se u kompaktních modelů kvůli své prostorové náročnosti nepoužívají.

Kladem dveří FlexDoors je i pohodlnější uchycení dětské sedačky a fakt, že otevřené zadní dveře neoddělují dítě od rodiče a ti díky tomu mají lepší přehled o svých potomcích. Dveře se od rychlosti 4 km/h automaticky zajistí a nejdou vzadu otevřít, dokud vozidlo nezastaví.

Opel Meriva (2010)

Opel Meriva (2010)

FOTO: Opel

Pro Merivu se nabízejí tři benzínové a dva vznětové motory. Základní stokoňová verze je určena spíše pro rozvážně jedoucí řidiče a nabídne jen průměrnou dynamiku. Nový motor 1.4 Turbo o výkonu 88 kW (120 k) s točivým momentem 175 Nm debutuje právě v modelové řadě Meriva a nahrazuje dosavadní nepřeplňovaný motor 1,6 l o výkonu 77 kW (105 k). Jedna-čtyřka se nabízí i v silnější verzi o výkonu 103 kW (140 k) a 200 Nm.

Opel Meriva (2010)

Opel Meriva (2010)

FOTO: Opel

Od zahájení prodeje modelů Meriva budou k dispozici dva vznětové motory. Základní turbodiesel 1.3 CDTI o výkonu 55 kW (75 k) s průměrnou spotřebou 4,9 l/100 km. Silnější turbodiesel 1.7 CDTI dosahuje výkonu 74 kW (100 k) a jeho maximální točivý moment činí 260 Nm. Tento agregát se dodává v kombinaci s novou šestistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce pro ostatní motorizace jsou i pětistupňové a šestistupňové manuální skříně.

Opel Meriva (2010)

Opel Meriva (2010)

FOTO: Opel

Základní cena s benzínovou čtrnáctistovkou (100 k) činí 329 900 korun, naopak nejdražší verze 1,7 CDTI s přeplňovaným vznětovým motorem a v nejvyšší výbavě Cosmo stojí 489 900 korun. Nejlacinější diesel, přeplňovaná třináctistovka s pětistupňovou manuální převodovkou vyjde na 384 900 korun.

V základní výbavě Selection nechybí elektronická stabilizace ESP, elektricky ovládaná přední kola, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka či denní svícení. V nejlacinějších verzích jsou kola ocelová (s krytem) a obouvají patnáctipalcové pneumatiky.