Trojice elektrických vozů Boxster přinese automobilce první zkušenosti s fungováním komponentů elektropohonu a se systémem akumulátorů v čistě elektřinou poháněném automobilu. Začátek zkušebního provozu je naplánován na počátek roku 2011.

Porsche 918 Spyder

FOTO: Porsche

Jaké další projekty má německý výrobce rozpracovány před případnou sériovou výrobou? Za prvé je tu koncepční vůz 918 Spyder s vysokovýkonným motorem uprostřed a hybridním pohonem. Výkon přesahuje 600 k, má spotřebu paliva jenom tři litry na 100 km a emise CO2 ve výši 70 g/km.

Prototyp modelu 918 Spyder zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině za 3,2 vteřiny a jeho nejvyšší rychlost činí 320 km/h. Porsche potvrdilo, že jej bude vyrábět v sériové verzi.

Porsche 911 GT3 R Hybrid

FOTO: Porsche

Dalším příkladem je hybridní systém pohonu modelu 911 GT3 R Hybrid, který byl navržen speciálně pro použití v závodním voze. Šestiválcový motor s výkonem 480 k je v tomto automobilu podporován dvojicí elektromotorů s výkonem 60 kW, určených pro pohon předních kol. Místo standardních akumulátorů se pro uchování energie používá elektrický setrvačník, který při brzdění uchovává kinetickou energii a při akceleraci ji dodává elektromotorům.

Porsche 911 GT3 R Hybrid

FOTO: Porsche

První sériový hybridní vůz značky Porsche se ukrývá v modelu Cayenne S Hybrid, který je v omezené míře schopen také čistě elektrického pohonu. S celkovým výkonem 380 k Cayenne S Hybrid vykazuje kombinovanou spotřebu 8,2 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši 193 g/km. Stejný systém používá i sesterský model VW Touareg Hybrid.

Tato hybridní technologie bude použita také v modelu Panamera S Hybrid, který přijde na trh příští rok.

Porsche Cayenne (2010)

FOTO: Porsche