Většina nových automobilů si svou světovou premiéru odbude společně s desítkami dalších nových modelů na některém ze světových autosalonů.

A pak jsou automobily, kterým se dostane zvláštní pocty – mají samostatnou světovou premiéru. Ve většině případů samozřejmě nejde o přelomové modely, výrobce chce samostatnou světovou premiérou přilákat více pozornosti potencionálních zákazníků.

Audi A7 Sportback (2010)

Audi A7 Sportback (2010)

FOTO: Audi

V případě německé Audi jde o druhou samostatnou premiéru v rozpětí několika měsíců – nejprve to byla premiéra nové Audi A8 v Miami, nyní Audi představilo nový A7 Sportback v Mnichově, tedy v domovském městě konkurenčního BMW.

Tuzemské zastoupení automobilky pozvalo na světovou premiéru osm českých motoristických novinářů. Celkem zde bylo podle Petra Neústupného, vedoucího Divize Audi společnosti Import Volkswagen Group čtyři sta novinářů z celého světa, Spojenými státy počínaje a Japonskem konče.

Akce se konala v muzeu moderního umění (Pinakothek der Moderne), což není náhoda, protože Audi podporuje aktivity bavorské státní sbírky umění. V místě prezentace bylo možné po zdolání několika schodů shlédnout mj. legendární Tatru 87 a několik dalších historických automobilů (nejrůznějších značek) a motocyklů (úsměvným paradoxem je , že ponejvíce od BMW). Hlavní pozornost většiny pozvaných hostů se nicméně upírala na novou A7 Sportback.

Audi A7 Sportback (2010)

Audi A7 Sportback (2010)

FOTO: Audi

Pětidveřové kupé A7 Sportback je dlouhé 4,97 metru a široké 1,91 metru, ale vysoké jen 1,42 metru. Základní objem kufru je dostatečných 535 litrů; sklopením opěradel zadních sedadel lze zvětšit na 1390 litrů.

Vzhled by se měl líbit

A7 Sportback nabídne nízký oblouk střechy, který plynule přechází do střešních C sloupků. Vzhůru protažené třetí boční okno je podle zástupců automobilky malou vzpomínkou na Audi 100 Coupé S. Záď je zakončena odtrhovou hranou. Ve víku zavazadlového prostoru je umístěn spoiler, který samočinně vysunuje při rychlosti 130 km/h a zpět do klidové polohy se vrací při 80 km/h. Integrovaný difuzor je lakován v barvě karoserie, zatímco dvojice chromovaných koncovek výfuku dále zvýrazňuje šířku vozu.

Audi A7 Sportback (2010)

Audi A7 Sportback (2010)

FOTO: Audi

Uvnitř najdete ten samý interiér jako v A8, podvozek je stejný jako u připravované A6, jenž vstoupí na trh příští rok. Celkově auto působí elegantně, přechod k zadnímu sloupku vypadá efektně. Vysocí jedinci nicméně budou patrně zklamáni při usednutí na zadní sedačky, protože prostor pro hlavu je o trochu stísněnější.

V prodeji od srpna

Zpočátku bude Audi dodávat modely A7 Sportback se čtyřmi šestiválci, z nichž dva jsou zážehové a dva vznětové (TDI). Rozpětí výkonů je od 150 kW (204 k) do 220 kW (300 k).

V závislosti na zvoleném motoru nabídne Audi dva typy převodovek, obě jsou samočinné. Bezstupňová převodovka multitronic přenáší hnací sílu na přední kola, sedmistupňová převodovka S tronic je výhradně s pohonem všech kol quattro.

Audi A7 Sportback (2010)

Audi A7 Sportback (2010)

FOTO: Audi

Audi A7 Sportback bude možné objednávat od srpna a první vozy budou dodány zákazníkům na podzim. Ceny začínají na částce 1,3 miliónu korun (2.8, 150 KW), 3,0 TFSI quattro stojí 1 599 000 korun.