Před 40 lety po celozávodní dovolené zahájila Škoda Auto, tehdy Automobilové závody, národní podnik, výrobu oblíbeného sportovního kupé Škoda 110 R. Vůz navrhli a do výroby prosadili zaměstnanci pobočného závodu v Kvasinách, který se po spojení s mladoboleslavskou Škodou zabýval výrobou menší série užitkových a sportovních vozů, včetně kabrioletu Felicia.

Škoda 110 R Coupé vycházela z vozu Š 100/110, jehož výroba byla zahájena v Mladé Boleslavi po celozávodní dovolené o rok dříve, v roce 1969, jako nástupce modelu 1000/1100 MB. V listopadu 1967 byla koncepce nového kupé vedením automobilky schválena. První prototyp byl postaven 31. března 1968. Veřejnosti byl vůz představen na brněnském autosalonu 5.-14. září 1970.

Technické parametry Š 110 R Coupé
Výkon:45,6 kW (62 k) při 5250–5500 ot/min
Max. točivý moment:86 Nm při 3500 ot/min
Objem motoru:1107 cm3
Max. rychlost:145 km/h
Spotřeba:9 l/100 km
Vyrobeno:57 000 ks

Karoserie kupé se splývavou zádí měla uspořádání sedadel 2+2. Jako pravé kupé měla Š 110 R dveře bez rámů oken a aerodynamičtější sklon čelního okna. Proti sedanu Š 110 mělo „eRko“ zvýšený výkon z 53 na 62 k.

Z karoserie 110 R Coupe vyšlo několik sportovních speciálů. V roce 1974 to byly tři prototypy s označením 180 RS a 200 RS. Z nich pak byl odvozen homologovaný sportovní vůz 130 RS. Poslední vůz Škoda 110 R Coupé byl v Kvasinách smontován 30. prosince1980.

Škoda 110 R

Škoda 110 R (v popředí)

FOTO: Škoda Auto