Při uvedení do prodeje bude nové BMW X3 nabízeno pouze s dvojicí pohonných jednotek. Jednou z nich bude čtyřválcový turbodiesel modelu BMW X3 xDrive20d s výkonem 135 kW/184 k. To je o  5 kW více oproti současnému motoru a spotřeba paliva zároveň klesla o 14 procent na 5,6 l/100 km. Druhou možností je provedení BMW X3 xDrive35i s přeplňovaným zážehovým řadovým šestiválcem o největším výkonu 225 kW/306 k.

BMW X3 (2010)

BMW X3 (2010)

FOTO: BMW

Nové BMW X3 má ve standardní výbavě pohon všech kol BMW xDrive, který umožňuje elektronicky měnit poměr rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Řídicí jednotka tohoto systému, která je propojena se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control), dokáže rozpoznat a potlačit začínající nedotáčivost nebo přetáčivost. Pohon všech kol xDrive má údajně větší ochotu k zatáčení. Toho bylo dosaženo větší preferencí zadní nápravy.

Novinkou je příplatkový systém Performance Control, který současným přibrzděním zadního vnitřního kola v zatáčce a mírným přidáním plynu zajišťuje větší ochotu vozu k zatáčení.

BMW X3 (2010)

BMW X3 (2010)

FOTO: BMW

Nové BMW X3 přichází s novým podvozkem - oddělená spodní ramena a tlumicí vzpěry vpředu a víceprvkové zavěšením zadních kol. Posilovač je elektrický s funkcí Servotronic, tedy s degresivním účinkem v závislosti na rychlosti jízdy. X3 je první BMW z řady X, které může být vybaveno aktivními tlumiči Dynamic Damper Control a funkcí Dynamic Drive Control. V příplatkové výbavě je nově head-up displej, připojení k internetu nebo couvací kamera.

BMW X3 (2010)

BMW X3 (2010)

FOTO: BMW

Nové BMW X3 je dlouhé 4648 mm, rozvor náprav činí 2810 mm. Zavazadlový prostor má velikost 550 litrů v základním uspořádání, sklopením zadních sedaček lze zvětšit na 1600 litrů. Uvedení modelu na český trh je stanoveno na 20. listopad, ceny zatím tuzemský importér nestanovil. Druhá generace X3 s interním označením F25 se bude vyrábět ve Spojených státech.

BMW X3 po faceliftu

BMW X3 - současné

FOTO: BMW