„Nikdo jiný zatím elektromobil v retro stylu nedělá,“ řekl Právu Josef Formánek ze strojní fakulty zmíněné univerzity. „Na vzniku prototypu se podílelo jen šest lidí, stihli jsme to za pouhých sto padesát dní,“ podotkl. Podle něho se dosavadní náklady na výrobu a vývoj pohybují v řádu statisíců korun.

Vůz označený EHR 10 s plzeňskými barvami ve znaku na chladiči již prošel STK. „Teď jej čeká půl roku testů a ověřovacích jízd. Líbí se, uvažujeme o zakázkové výrobě, a pokud by se našel investor, šel by vyrábět i ve větších sériích,“ sdělil. Cena ještě není zkalkulovaná, bude záviset na požadavcích zákazníka. „Mohla by se pohybovat v rozmezí milión až 1,4 miliónu korun,“ uvedl Vladimír Friml, ředitel uvedené plzeňské společnosti.

Dvoumístný čtyři metry dlouhý vůz z kompozitních materiálů, oceli a hliníku dosahuje maximální rychlosti 110 km/h. „Baterie vydrží na více než dvě hodiny jízdy, dojezd se pohybuje v závislosti na rychlosti od sto do sto padesáti kilometrů,“ řekl Formánek. Kabriolet, který je podle tvůrců určený pro volný čas, disponuje kufrem o obsahu 145 litrů, pod kapotou se skrývá stejnosměrný elektromotor české výroby a čtyřstupňová převodovka.

Elektromobil by si poradil i s alpskými průsmyky – zvládne třicetiprocentní stoupání. Vzhledově vychází z klasického retro sporťáku Gordon, který se v dílnách firmy Auto Projekt Centrum vyrábí už od roku 1997.