Modifikovaný trabant by prý mohl přijít na jihoafrický trh v roce 2005 pod názvem AfriCar. Vozítko by mělo stát asi 3000 eur, tedy zhruba 90 000 korun. Tato cena má být hlavní tahákem v zemi, kde malý Volkswagen CitiGolf stojí 5900 eur a platí za jedno z cenově nejvýhodnějších aut v Jižní Africe.

Neznamená to ale zmrtvýchvstání bakelitového východoněmeckého autíčka. Auto pro jihoafrický trh by mělo razit heslo - za málo peněz málo technologie. AfriCar by si měl z trabantu ponechat jednoduchou obsluhu, nízké provozní náklady a svou příslovečnou "nezničitelnost".

Nyní staví německý podnikatel první prototypy a pracuje na studiích proveditelnosti. Zdaří-li se mu jeho podnikatelský záměr, měly by se automobily vyrábět přímo v Africe. Reakce jsou zatím smíšené. Nápad uvést na tamní trh levné auto už několikrát ztroskotal. V osmdesátých letech chtěl něco podobného dokázat britský novinář s Citroënem 2CV. Nikdy ale nevznikl ani prototyp vozu. Také japonská Toyota musela nakonec od podobného projektu ustoupit.

Pro potenciální uživatele jihoafrického trabantu hrají totiž důležitou roli standardy moderní bezpečnosti aut. A ani nejnovější typy automobilů nejsou zárukou bezpečnosti při chaotické, životu nebezpečné jízdě jihoafrických řidičů minibusů a taxíků.