Hlavní obsah

Ducati NCR M16 je celá z karbonu, má 200 koní a váží jen 145 kg

Novinky, Petr Kološ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Motorka je celá z karbonu, ujede strojům z MotoGP a bude patrně velmi drahá - výrobce cenu zveřejňuje až na vyžádání potencionálních kupců. Italové ji vyrábějí ručně a výhradně na přímou objednávku.

Článek

Možná znáte Ducati Desmosedici RR - tovární repliku závodní Ducati z MotoGP, schválenou pro běžný provoz - tento extrémní stroj se vyráběl ručně v letech 2007 až 2009 a jeho produkce byla omezena na 1500 kusů. A NCR M16 je taková Desmosedici RR po dietě.

Foto: Profimedia.cz

Ducati Desmosedici RR

Úpravu motorky provedla společnost NCR, která se od 60. let specializuje na závodní stroje. Z původní mašiny zůstal vlastně jen motor. Na zbytek stroje využili konstruktéři uhlíková vlákna, titan a hliník. Minimální váha a maximální funkčnost a výkon byly při stavbě hlavními kritérii.

Snaha byla korunována úspěchem. Bez paliva totiž NCR M16 váží pouhých 145 kg. Motor přitom vyvíjí přes 200 koní, (původní Desmosedici RR měla 175 koní) takže v poměru váha/výkon zastíní 'Millona 16' i speciály MotoGP.

Kapalinou chlazený čtyřválec, původem z Ducati Desmosedici RR, má objem 989 cm3 disponuje výkonem zvýšeným na 200 koní (147 kW) při 13 800 ot/min. Točivý moment je 116 Nm při 10 500 ot/ min.

Velké použití karbonu

Zajímavé je, že z uhlíkových vláken – respektive karbonu – je na motorce skutečně téměř vše, od zadní vidlice po přední kolo. Pokud jde o mechanické díly, tak ty jsou buď z titanu nebo z nejkvalitnějšího hliníku používaného v letectví nebo ve Formuli jedna.

Když je celá motorka vyrobena z nejlehčích a nejkvalitnějších dostupných materiálů, málokoho překvapí, že má zavěšení kol používané v MotoGP, závodní brzdy (třmeny Brembo a kotouče Braketech AXIS/CMC), závodní šestistupňovou převodovku i závodní elektroniku. Ta umožňuje plnou kontrolu trakce, sběr dat a jejich nahrávání, a má tři nastavitelné mapy řízení motoru,  - a to včetně ekonomické a ekologické varianty.

Jedinou nezodpovězenou otázkou je cena, ale pro sběratele a nadšence, kteří budou M16 kupovat, to nic neznamená.  200 koní a 145 kilo a ještě k tomu fenomenální charakter Ducati jim prostě nenabídne nikdo jiný.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám