Možná znáte Ducati Desmosedici RR - tovární repliku závodní Ducati z MotoGP, schválenou pro běžný provoz - tento extrémní stroj se vyráběl ručně v letech 2007 až 2009 a jeho produkce byla omezena na 1500 kusů. A NCR M16 je taková Desmosedici RR po dietě.

Ducati Desmosedici RR

Ducati Desmosedici RR (2009)

FOTO: fotobanka Profimedia

Úpravu motorky provedla společnost NCR, která se od 60. let specializuje na závodní stroje. Z původní mašiny zůstal vlastně jen motor. Na zbytek stroje využili konstruktéři uhlíková vlákna, titan a hliník. Minimální váha a maximální funkčnost a výkon byly při stavbě hlavními kritérii.

Ducati NCR M16

Ducati NCR M16 nabídne 200 koní a pouhých 145 kg.

FOTO: Ducati

Snaha byla korunována úspěchem. Bez paliva totiž NCR M16 váží pouhých 145 kg. Motor přitom vyvíjí přes 200 koní, (původní Desmosedici RR měla 175 koní) takže v poměru váha/výkon zastíní 'Millona 16' i speciály MotoGP.

Kapalinou chlazený čtyřválec, původem z Ducati Desmosedici RR, má objem 989 cm3 disponuje výkonem zvýšeným na 200 koní (147 kW) při 13 800 ot/min. Točivý moment je 116 Nm při 10 500 ot/ min.

Ducati NCR M16

Ducati NCR M16 - dosud nejrychlejší stroj z dílen specialisty na závodní motorky.

FOTO: Ducati

Velké použití karbonu

Zajímavé je, že z uhlíkových vláken – respektive karbonu – je na motorce skutečně téměř vše, od zadní vidlice po přední kolo. Pokud jde o mechanické díly, tak ty jsou buď z titanu nebo z nejkvalitnějšího hliníku používaného v letectví nebo ve Formuli jedna.

Když je celá motorka vyrobena z nejlehčích a nejkvalitnějších dostupných materiálů, málokoho překvapí, že má zavěšení kol používané v MotoGP, závodní brzdy (třmeny Brembo a kotouče Braketech AXIS/CMC), závodní šestistupňovou převodovku i závodní elektroniku. Ta umožňuje plnou kontrolu trakce, sběr dat a jejich nahrávání, a má tři nastavitelné mapy řízení motoru,  - a to včetně ekonomické a ekologické varianty.

Ducati NCR M16
Karbon, titan, hliník – na Ducati NCR M16 najdete jen nejlepší materiály.

FOTO: Ducati

Jedinou nezodpovězenou otázkou je cena, ale pro sběratele a nadšence, kteří budou M16 kupovat, to nic neznamená.  200 koní a 145 kilo a ještě k tomu fenomenální charakter Ducati jim prostě nenabídne nikdo jiný.

Ducati NCR M16

Ducati NCR M16

FOTO: Ducati