Elektrický supersport bude vznikat v závodě společnosti quattro GmbH. Ta zanedlouho zahájí manufakturní výrobu prvního modelu Audi e-tron, technicky odvozeného od Audi R8. Audi uvede omezený počet čistě elektricky poháněných vozů své značky do prodeje koncem roku 2012.

V minulosti závod v Neckarsulmu vyvíjel motor TDI nebo koncept hliníkové karoserie s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame). Společnost quattro GmbH se také může pochlubit zkušenostmi v oblasti výroby sportovních vozů a automobilů v malých sériích. V současnosti je to produkce závodního stroje R8 LMS pro soukromé závodní týmy nebo limitované série modelu R8 GT.

Audi e-tron

Audi e-tron

FOTO: Audi

Sportovní vůz Audi e-tron je poháněný výhradně elektrickou energií, přední a zadní kola pohánějí celkem čtyři elektromotory. Jejich celkový výkon 230 kW (313 k) a točivý moment 4500 (!) Nm umožňuje dvoumístnému vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 s a z 60 na 120 km/h za 4,1 s. Největší rychlost je omezena na 200 km/h.

Lithium-iontové akumulátory s využitelnou kapacitou 42,4 kWh vystačí v kombinovaném režimu pro ujetí vzdálenosti necelých 250 kilometrů.

Vzhled á la R8

Dvoumístná karoserie konceptu Audi e-tron připomíná model R8; rozměry studie činí 4,26 x 1,90 x 1,23 metru. Celková konstrukce je přizpůsobena specifickým potřebám elektromobilů. Sada akumulátorů Li-Ion o hmotnosti 470 kg (!) je uložena před zadní nápravou, přímo za kabinou, aby bylo dosaženo nízkého těžiště a optimálního rozložení hmotnosti mezi nápravy (42:58 %).

Akumulátory lze dobíjet z běžné sítě (230 V/16 A) za 6 až 8 hodin. Použitím vysokého napětí a proudu (400 V/63 A) se tato doba zkrátí na 2,5 hodiny. Inženýři Audi údajně pracují i na bezdrátovém dobíjení, aby byl celý proces ještě pohodlnější.

Elektrický supersport potvrdil i Mercedes-Benz - automobilka pracuje na elektromobilu, který je odvozen od modelu SLS AMG.

Audi e-tron

E-tron je vlastně elektrická R8.

FOTO: Audi