„Velorex z brněnského výstaviště je smutným příkladem přístupu velké části českých výrobců k designu. Bohužel je poznat, že ruka profesionálního designéra se tohoto výtvoru zjevně nedotkla,“ říká Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling.

„Moderní interpretace jen těžko vystačí se silným motorem, chromovými doplňky a dalšími samoúčelnými dekoracemi, které jsou už zcela mimo duch originálního „hadráku“. Obzvlášť, když se k němu ještě připojí nesmyslná cena,“ dodal Laube.

Velorex

Původní Velorex

FOTO: fotobanka Profimedia

Designér Pavel Hrubý pro časopis AutoDesign&Styling připravil návrh, jak by mohl moderní „hadrák“ vypadat. Velorex je i v tomto podání malým automobilem pro dva pasažéry s technologií částečně převzatou z motocyklu.

Konstrukční jednoduchost původního vozítka designéři zachovali ve tvarech karoserie, které „chybí“ dveře a střecha. Omyvatelná tkanina by – stejně jako u původního Velorexu - nechyběla. K pohonu by podle tvůrců studie sloužil motocyklový motor, variantou pohonu však mohou být i elektromotory umístěné v kolech.

Velorex - studie

Velorex - studie

FOTO: Pavel Hrubý

Velor-x-trike (Velorex) 2010

Velor-x-trike (Velorex) 2010

FOTO: www.velor-x-trike.com