Hlavní obsah

Nejvýkonnější Peugeot 308 s přívlastkem GTi nabídne 200 koní

Novinky, Martin Žemlička

Peugeot představil sportovně laděnou verzi modelu 308, jež dostala do názvu navíc písmena GTi, evokující označení pro ostré modely od Volkswagenu. Nejsilnější 308 bude mít motor s výkonem 200 koní, cena ani datum zahájení prodeje v Česku zatím nebyly stanoveny.

Článek

O pohon se stará přeplňovaný (technologie Twin-Scroll) motor 1.6 THP 147 kW (200 k), který se objevuje také pod kapotou sportovního kupé RCZ. Největší točivý moment dosahuje hodnoty 275 Nm (od 1700  do 4500 ot/min) a maximálního výkonu 147 kW (od 5 500 do 6 800 ot/min).

V řeči čísel to znamená: zrychlení z 80 na 120  km/h za 6,7 s na 5. stupeň, z 0 na 100 km/h za 7,7 s; 1 000 m s pevným startem za 27,8 s). Spotřeba paliva v kombinovaném režimu činí 6,9 l/100 km.

Podvozek je nižší o 10 mm, celková výška této verze činí 1 488 mm, pneumatiky mají rozměr 225/40 R18. Větší jsou oproti standardnímu modelu brzdy - chlazené přední kotouče 340x30 mm a zadní 290x12 mm.

Výhradně verze 308 GTi dostala kryt z černého lesklého karbonu pod předním nárazníkem (není dostupný v ČR), přední nárazník převzatý z 308 CC, zadní nárazník s černým difuzorem. Dále zadní křídlo, dvojitou chromovanou koncovku výfuku, hliníkové pedály, opěrku nohy a hlavice řadicí páky, sportovní volant v kůži a černě lakovaný středový panel.

Cenu ani datum zahájení prodeje v Česku zatím Peugeot neoznámil.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám