To, jak bude obtížné automobil zprovoznit, záleží především na výšce vody - čím výše sahala, tím hůře pro opětovné zprovoznění. Platí hlavní zásada - automobil nestartovat dokud zcela nevyschne, protože jinak zkrat zničí elektroinstalaci a nevratně se může poškodit i motor.

Pokud voda sahala jenom do výše kol, neměl by být zasažen motor a je možné automobil svépomocí vyčistit a znovu provozovat. Doporučuje se nechat zkontrolovat brzdy, které mohla voda poškodit.

Oprava starších vozů vyjde levněji

Zaplavený automobil musí důkladně vyschnout, pak je v každém případě dobré nechat jej zkontrolovat v servisu (ideální je vozidlo nestartovat a odtáhnout jej jiným autem nebo na valníku). V servisu se musí kromě kontroly stavu vozidla vyměnit také filtry (vzduchový a olejový) a všechny provozní kapaliny.

Pokud voda a bahno výrazně zaplavily automobil, může případná oprava přijít i na desítky tisíc korun. Platí, že oprava starších vozů není tak nákladná; pokud jde o moderní, drahý automobil s množstvím elektroniky a je-li zaplavení dokonalé, počítají se poplatky za vyčištění a opravy ve stovkách tisíc korun.