Vozy české automobilky jsou 14. nejvíce dováženou značkou ve Francii, na čtvrté místo u taxíků se dostaly díky Octavii a prostornému sedanu Superb, jehož nejnovější generace byla prohlášena odborným tiskem za taxi roku 2009/2010. "Dost všední linie a rozhodně kýčovitý název tohoto posledního modelu, jehož nová verze s označením Combi je na trhu několik týdnů, zjevně neuškodily jeho kariéře," napsal Le Monde.

Vhodnost Superbu pro taxislužbu vidí list ve vnitřní prostornosti, dobrých naftových motorech, jemném pérování a výrazně menší ceně oproti německým luxusním sedanům. Zvláštní nevýhodou není ani to, že klienti českou značku znají málo či vůbec. Zda zůstanou vozy Škoda oblíbenými taxíky i nadále, závisí podle listu na tom, zda opakovaně prokážou svou spolehlivost.

Důležitých je prvních 200 000 kilometrů

"Zkouška pravdy začíná po dvou letech a najetých 200 000 kilometrech. Od tohoto prahu se pověst buduje, nebo mizí, vše ostatní dělá šeptanda," tvrdí ředitel filiálky Škoda France Jean-Marc Prince.

Le Monde poznamenal, že Octavia a Superb si již ve Francii vybudovaly pověst aut, na která je spoleh. Škoda také podle listu našla prostor na podporu své seriózní image tím, že se jí pomocí nemalých výdajů podařilo stát se oficiální automobilovou značkou cyklistického závodu Tour de France. Využila toho také k posazení některých VIP osob na zadní sedadla svých aut Superb.

Automobilka Škoda Auto prodala loni ve Francii rekordních 20 300 vozidel. Podle lednového prohlášení pobočky Škoda France byl loňský rok historickým mezníkem, ve kterém byla poprvé překonána hranice 20 000 dodaných automobilů.