Hlavní obsah

Audi R8 GT: lehčí, výkonnější, rychlejší

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Audi představuje v limitované sérii vyráběný model R8 GT, jehož motor V10 5,2 litru dosahuje výkonu zvýšeného na 412 kW (560 k), zatímco pohotovostní hmotnost byla snížena o 100 kg. Audi R8 GT dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,6 s (standardní verze 5,2 V10 - 3,9 s) a dosáhnout nejvyšší rychlosti 320 km/h (V10 má 316 km/h).

Článek

R8 GT má přesně o 100 kg méně, než váží výchozí model R8 5.2 FSI quattro. Čelní okno vozu R8 GT je vyrobeno z tenčího skla, okna mezi interiérem a motorovým prostorem a v zadním výklopném víku jsou z lehkého polykarbonátu. Tyto tři změny znamenaly úsporu 9 kg. Zadní víko a další díly jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Největší snížení hmotnosti přinesla skořepinová sedadla z plastu vyztuženého skleněnými vlákny (-31,5 kg). Lehké koberce v interiéru snížily hmotnost o 7,9 kg.

Kromě hmotnosti se u nejvýkonnější verze zlepšila také aerodynamika. R8 GT má při rychlé jízdě ještě větší přítlak než výchozí model, aniž by tím byl negativně ovlivněn součinitel odporu vzduchu (cx = 0,36).

0-100 km/h za 3,6 s

Devatenáctipalcová kola mají design s pěti dvojitými paprsky ve tvaru písmene Y a na předních blatnících jsou loga GT. Uhlíkový kompozit byl použit pro výrobu zadního nárazníku, do něhož jsou integrovány velké kulaté koncovky výfuků a vývody pro vzduch z podběhů kol. Zadní světlomety LED jsou kryté tmavými čirými skly.

Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 3,6 s, z 0 na 200 km/h za 10,8 s. Ručka rychloměru se zastaví při rychlosti 320 km/h. Výkon desetiválce se zdvihovým objemem 5204 cm3 vzrostl díky přeprogramované řídící jednotce o 26 kW (35 k) na 412 kW (560 k) při 8700 otáčkách. Křivka točivého momentu vrcholí hodnotou 540 Nm při 6500 otáčkách, což je o 10 Nm více než u výchozího modelu.

Cena přes pět miliónů korun

Manuálně nastavitelné tlumiče umožňují snížit světlou výšku karoserie až o 10 mm. Brzdová soustava je sériově tvořena kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením z keramického kompozitu. Přední kotouče mají průměr 380 mm, zadní 356 mm. V porovnání s ocelovými kotouči se podařilo snížit hmotnost brzdových kotoučů o 9 kg.

Audi nevyrobí více než 333 exemplářů R8 GT. Cena pro německý trh byla stanovena na 193 000 eur (cca 5 miliónů korun). Cena pro český trh bude stanovena později.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám