Audi doplňuje nabídku motorů pro vozy Q7 o dva nové zážehové šestiválce, vznětovou jednotku V6 TDI druhé generace a upravený turbodiesel V8 TDI, který dostal stejně jako ostatní šestiválcové a osmiválcové motory rekuperační systém pro zpětné získávání energie během zpomalování. Všechny motory pro Audi Q7 disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním.

Novinkou jsou zážehové motory 3.0 TFSI ve dvou výkonových stupních. Základní varianta poskytuje nejvyšší výkon 200 kW (272 k) a maximální točivý moment 400 Nm v rozpětí od 2250 do 4750 otáček. Audi Q7 dokáže s tímto motorem zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 222 km/h, resp. 225 km/h (s adaptivním pneumatickým pérováním).

Výkonnější provedení vidlicového šestiválce 3.0 TFSI přeplňovaného kompresorem poskytuje řidiči výkon 245 kW (333 k) a točivý moment 440 Nm při 2900 až 5300 otáčkách. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne Q7 za 6,9 s, přičemž nejvyšší rychlost činí 243 km/h (245 km/h s adaptivním pneumatickým pérováním).

Audi Q7 (2010)

Audi Q7 (2010)

FOTO: Audi

Kombinovaná spotřeba paliva činí 10,7 l/100 km (v porovnání s předchozími motory 3.6 FSI a 4.2 FSI je tak o 1,4 litru, resp. dva litry na 100 kilometrů nižší).

Turbodiesel 3.0 TDI druhé generace nabídne 176 kW (240 k) a 550 Nm při 1750 až 2500 otáčkách. Spotřeba paliva klesla o 19 procent na 7,4 l/100 km. Šestiválcový motor 3.0 TDI váží 198 kg a je tedy o 20 kilogramů lehčí než dosud. Novinkou je systém Start-Stop. V nabídce je rovněž ekologická varianta 3.0 TDI clean diesel, která již dnes splňuje emisní normu Euro 6 pro rok 2014.

Všechny šestiválcové a osmiválcové motory pro Audi Q7 spolupracují s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic, která přinesla snížení spotřeby o cca pět procent.