Hlavní obsah

Spotřeba paliva udávaná výrobci je v praxi horší o desítky procent

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Spotřeba paliva, kterou výrobci měří v laboratorních podmínkách a uvádí ve svých oficiálních materiálech, se v praxi liší až o desítky procent. Vyplývá to ze zjištění německého týdeníku Auto Bild.

Foto: maž, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Německý Auto Bild otestoval stovku automobilů na trati dlouhé 155 kilometrů. Okruh tvořila dálnice (54 km), okresní silnice (61 km) a jízda ve městě (40 km). Řidiči při jízdě dodržovali nejvyšší povolenou rychlost, na části dálnice s neomezenou rychlostí jeli co nejrychleji.

Přestože ani toto měření není zcela přesné a je závislé na aktuální hustotě provozu, počasí ale i na samotném řidiči, napoví o spotřebě automobilů více než nerealistické laboratorní měření, jež je zcela totožné pro automobily všech kubatur a výkonů.

Foto: maž, Novinky

Ford Fiesta (2008)

Nejhoršího výsledku dosáhl Ford Fiesta 1,6 TDCi Econetic, jehož udávaná spotřeba (3,7 l) se od měření Auto Bildu lišila o 46 procent (5,4 l). Velké rozdíly byly zaznamenány i u  benzínových Audi A5 Cabiolet a Q5 s motorem 2,0 TFSI – rozdíl po zaokrouhlení činil 39 procent. Podobně špatného výsledku dosáhlo i BMW 530d GT, jehož spotřeba se lišila o 38,5 procent.

Naopak nejmenší odchylky od tovární a naměřené spotřeby dosáhl Hyundai ix55 3,0 V6 CRDi, jehož spotřeba 9,4 l se v praxi lišila o 2,1 procenta. Dobré výsledky zaznamenal i naftový Land Rover Defender (2,7 procent) a Mercedes-Benz třídy G s motorem 280 CDI (2,9 procent).

Škodovka byla v testu jediná a to Fabia 1,4 TDI PD GreenLine. Namísto udávané kombinované spotřeby 4,1 l naměřili v Auto Bildu po absolvování testovací tratě rovných pět litrů nafty, což představuje odchylku 21,9 procent.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám