"Nejedná se o žádnou svolávací akci, k výměně dílů dochází preventivně v momentě, kdy majitel s vozem sám přijede do servisu," řekl ČTK mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

"My tady opravdu nemáme informace o tom, že by s fabiemi byl nějaký problém, že by se měly svolávat do servisů,“ řekla TV Prima Daniela Lenhanová z informační linky společnosti Škoda Auto.

Stovky majitelů vozů však shodně tvrdí, že jim volají zaměstnanci autorizovaných servisů a vyzývají je k opravě.

"Nejprve paní chtěla VIN kód našeho vozidla s tím, že po ověření mi zavolala a asi po deseti minutách nám volali znovu a závadu nám potvrdili s tím, že si tam máme přijet a že nám to odstraní,“ uvedla jedna z oslovených majitelek vozů s tím, že servis neupřesnil, o jakou závadu jde.

Řidiči, kteří se ozvali TV Prima, uvádějí, že to není poprvé, kdy Škoda potají svolává vozy k opravě. "V roce 2009 jsem jela na garančku a bylo mi sděleno, že u tohoto typu vozidla je potřeba vyměnit čelní okno. Proč? Některým majitelům se objevilo zatékání do vozidla, potom bylo potřeba to čelní okno vyměnit," uvedla další řidička.