Chrysler loni v červnu opustil bankrotový režim a vytvořil alianci s Fiatem, který nyní ovládá jeho vedení. Fiat na základě plnění podmínek dohodnutých loni s americkou vládou bude moci ve třech krocích zvýšit svůj podíl na 35 procent. Marchionne uvedl, že firma chce začít podíl zvyšovat už letos.

"Jsou to tři kroky po pěti procentech. Jeden krok uděláme letos zároveň s uvedením Fiatu 500 ve Spojených státech," řekl šéf Fiatu na tiskové konferenci po valné hromadě společnosti. Jednou z podmínek Washingtonu pro navýšení podílu je, že Chrysler začne vyrábět malý a úsporný vůz. To splňuje právě letošní plánované uvedení Fiatu 500 [celá zpráva].

Nový Fiat 500 sice oproti svému originálu, který motorizoval (nejenom) Itálii, docela narostl. Stále je to ale roztomilé auto, za kterým se spousta lidí otočí.

Nový Fiat 500 sice oproti svému originálu, který motorizoval (nejenom) Itálii, docela narostl. Stále je to ale roztomilé auto, za kterým se spousta lidí otočí.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Chrysler hodlá pod Marchionneho vedením během pěti let více než zdvojnásobit prodej, uvést na trh více než deset nových modelů založených na platformách Fiatu a splatit dluh daňovým poplatníkům ve Spojených státech. Marchionne označil plány Chrysleru ze jeho "druhou šanci" s odkazem na to, že firma se v tomto století ocitla na prahu bankrotu již v roce 2004.