Stát za známky na rok 2010 zatím utržil 1,8 miliardy korun, zhruba o 300 miliónů více než ve stejném období loni. Ročních známek řidiči koupili mírně více než loni, ačkoliv kupon na letošek stojí 1200 korun oproti loňské tisícovce. Roční známky se prodávají nejvíce právě počátkem roku, z celkového počtu vytištěných je již rozebráno 70 procent.

Výrazně poklesl zájem pouze u měsíčních kuponů, kterých se zatím prodalo meziročně o 30 procent méně. U nich se cena zvýšila z 330 korun na 350 korun.

"Krátkodobé známky využívají zhruba z poloviny zahraniční turisté, menší zájem proto může souviset s krizí a všeobecným útlumem cestování a rekreačních pobytů," komentoval to mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Tržby z prodeje dálničních známek putují do Státního fondu dopravní infrastruktury. Letos poprvé si známky kupují pouze majitelé osobních vozů, všechny nákladní vozy nad 3,5 tuny hmotnosti platí od ledna mýtné.
Příští rok zřejmě zmizí samolepky i z osobních vozidel, neboť parlament schválil zavedení takzvaných elektronických vinět. Kolem nich však stále panuje řada nejasností, neví se například, zda kromě poplatku za dálnice budou muset řidiči platit i zálohu za vinětu. Roční nabití viněty by mělo stát stejně jako letošní samolepka.