Stejně jako znovuzrozené retro legendy minulého století (Mini či VW Brouk), nebude ani nový Velorex levnou záležitostí. Každý stroj bude vyráběn na zakázku a půjde v podstatě o unikátní kus. Karoserie je oproti původní verzi nízká a široká, aby mělo vozidlo stabilitu zajištěnou i širokými pneumatikami.  Nový Velor-X-Trike má délku 3,8 metru, šířku 1,9 metru a je 1,32 metru vysoký. Motor je čtyřválcový od Hondy s objemem 1284 ccm. Cena začíná na 19 900 eurech, tedy zhruba půl miliónu korun.

Velor-x-trike (Velorex) 2010

Velor-x-trike (Velorex) 2010

FOTO: www.velor-x-trike.com

Velor-x-trike (Velorex) 2010

Velor-x-trike (Velorex) 2010

FOTO: www.velor-x-trike.com

Nejluxusnější verze bude mít vzhůru otevírané dveře, podobně jako například u některých modelů Lamborghini či Mercedesu SLS AMG. Pro využití na závodních okruzích prý bude v prodeji verze R-racing, která nabídne i motor s výkonem přes 200 koní a maximální hmotností do 400 kilogramů.

Velorex pro rok 2010 - skica

FOTO: Pavel Brída

Na začátku sestavení nového stroje musel Brída vyřešit jeden zásadní problém - nemohl použít značku velorex. "Z výpisu ochranných známek jsem zjistil, že velorex si jako motorové vozidlo zaregistroval nějaký Polák celosvětově, patentoval si ochrannou známku. Proto jsem musel změnit název na Velor-x-trike," vysvětlil Pavel Brída, autor projektu.

S vývozem vozu počítá i do USA i Japonska. "Američané doma tříkolky staví, mají k tomu vztah, ale skoro nikdo to nedotáhne do dokonalosti, aby byl produkt homologovaný na silnice," říká. České vozítko chce v Americe proslavit v Las Vegas na Sema show v listopadu 2010.

Video

Velorex - hvězda filmu Vrchní prchni

 

Velorex

Původní Velorex

FOTO: fotobanka Profimedia