Toyota Auris se na evropském trhu poprvé objevila v roce 2007, kdy vstoupila do nižší střední třídy. Auris v modelovém provedení 2010 se na evropských trzích začne prodávat od počátku letošního jara. Ceny importér zveřejní v polovině března.

Auris s karoserií hatchback patří do nižší střední třídy. Změn na vnějším vzhledu si všimne pouze fajnšmekr, protože jsou minimální - jiný je přední nárazník, maska chladiče a nová zadní světla. Interiér má vylepšenou ergonomii.

Ženeva 2010 - hybridní Toyota Auris

Ženeva 2010 - hybridní Toyota Auris

FOTO: maž, Novinky

Přepracováním nárazníků se zvětšil přední i zadní převis karoserie o 15, resp. 10 mm. Auris 2010 se tak oproti předchozímu provedení prodloužil o 25 mm na výsledných 4245 mm, rozvor náprav (2600 mm) zůstal beze změny.

Nabídka motorů pro Auris 2010 zahrnuje plně hybridní systém pohonu plus tři zážehové a dvě vznětové jednotky. O pohon hybridního vozu se stará zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1798 cm3 o výkonu 98 k při 5200 ot/min a točivém momentu 142 Nm při 4000 ot/min. Spalovacímu motoru sekunduje elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 82 k, který vyvíjí max. točivý moment 207 Nm v pásmu 0 až 13 000 ot/min.

Toyota Auris (2010)

Toyota Auris (2010)

FOTO: Toyota

Toyota Auris (2010)

Toyota Auris (2010)

FOTO: Toyota

Facelift Toyoty RAV4

Od uvedení první generace Toyoty RAV4 (zkratka z Recreational Active Vehicle s pohonem všech 4 kol), které v Evropě proběhlo v roce 1994, se prodalo na milión kusů.

Jak novou verzi poznáte? Podle nové a širší masky chladiče s vodorovným žebrováním připomínající masku ostatních Toyot. RAV4 2010 se bude nabízet v deseti různých barvách laku karoserie, včetně tří nových, které se v této modelové řadě objeví poprvé: bílé (Pearl White), tmavě ocelové (Dark Steel) a červené (Regency Red).

Toyota RAV4

Toyota RAV4 - minulá generace

FOTO: NOVINKY/Jan Čech

V nabídce je zážehový motor 2,0 l Valvematic. Tuto pohonnou jednotku lze kombinovat s pohonem 2WD a šestistupňovou manuální převodovkou nebo s pohonem 4x4 a šestistupňovou manuální převodovkou (či převodovkou Multidrive S). Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1987 cm3 dosahuje nejvyššího výkonu 158 k / 116 kW při 6200 ot/min a točivého momentu 198 Nm při 4400 ot/min.

Toyota RAV4 (2010)

Toyota RAV4 (2010)

FOTO: Toyota

Ve variantě s pohonem 2WD a přímo řazenou převodovkou pak pohonná jednotka uděluje vozu akceleraci z 0 na 100 km/h za 10,2 s a umožňuje dosahovat maximální rychlosti 185 km/h. V kombinaci s pohonem 4WD a manuální převodovkou pak tato pohonná jednotka umožňuje akcelerovat z 0 na 100 km/h za 10,5 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 185 km/h. Ve spojení s převodovkou Multidrive S lze dosáhnout rychlosti 100 km/h za 11,0 sekund.

Vznětové motory jsou dva a zastupuje je 2,2 l D-4D (i ve verzi s filtrem pevných částic a oxidů dusíku) a silnější 2,2 l D-CAT 180.

Toyota RAV4 (2010)

Toyota RAV4 (2010)

FOTO: Toyota

Vznětový motor 2,2 D-4D 150 v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici pro RAV4 s pohonem 2WD i 4WD. Agregát o zdvihovém objemu 2231 cm3 vyvine nejvyšší výkon 150 k / 110 kW při 3600 ot/min a dosahuje maxima točivého momentu 340 Nm při 2000 až 2800 ot/min. S uvedeným motorem dosahuje vůz nejvyšší rychlosti 190 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za rovných 10,0 s ve verzi 2WD, respektive 10,2 s ve variantě s pohonem obou náprav.

Toyota RAV4 (2010)

Toyota RAV4 (2010)

FOTO: Toyota

Motor 2,2 D-4D 180 spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou a systémem aktivního pohonu všech kol. Pohonná jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 177 k /130 kW při 3600 ot/min a maxima točivého momentu 400 Nm v pásmu 2000 až 2800 ot/min. S uvedeným motorem dosahuje vůz zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 s a nejvyšší rychlosti 200 km/h.

Toyota RAV4 (2010)

Toyota RAV4 (2010)

FOTO: Toyota