Článek
Hyundai ix35 přichází na trh jako nástupce modelu Tucson. Novinka, jejíž design navrhlo studio korejské automobilky sídlící v Německu, se vyrábí ve slovenském závodě poblíž Žiliny. Nový ix35 je delší, širší a nižší než Tucson (o 85 mm, 20 mm a 20 mm) a jeho rozvor byl prodloužen o 10 mm na 2640 mm.
Novinkou je i přepracovaný podvozek, jenž dostal zadní víceprvkové zavěšení. V nabídce jsou verze s pohonem předních nebo všech kol. Hyundai bude vyrábět celkem devět různých verzí ix35.
Nový ix35 se bude prodávat se čtyřmi motory - dvěma zážehovými a dvěma vznětovými s rozpětím výkonů od 84 kW (115 k) do 135 kW (184 k).
Přehled kombinací motorů a převodovek pro Hyundai ix35 | ||
---|---|---|
Motor | Převodovka | Pohon |
2.0 CVVT MPI | 5 MT | 4WD |
2.0 CVVT MPI | 6 AT | 4WD |
2.0 CVVT MPI | 5 MT | 2WD |
2.0 CVVT MPI | 6 AT | 2WD |
1.6 CVVT GDI | 6 MT | 2WD |
2.0 CRDi | 6 MT | 4WD |
2.0 CRDi | 6 AT* | 4WD |
2.0 CRDi | 6 MT | 2WD |
1.7 CRDi* | 6 MT | 2WD |
* uvedení na trh v říjnu 2010 |
Zavazadlový prostor nabídne základní objem 591 litrů, sklopením zadních sedadel se zvětší na 1436 litrů. Všechny modely kromě provedení Classic jsou sériově vybaveny svinovací roletou, jejímž natažením lze přepravovaný náklad zakrýt.
Ceny na českém trhu začínají na částce 450 tisíc za dvoulitrový motor s výkonem 163 koní a pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem jenom předních kol. Nejlacinější verze s turbodieselem přijde na 525 tisíc, nejlevnější verze s pohonem 4x4 jsou o rovných sto tisíc korun dražší.