Prodej nové generace modelu Cayenne odstartuje v celé Evropě 8. května. Cena za nový Cayenne začíná v přepočtu na 1,2 miliónu korun.

Nově bude k dostání i Cayenne S Hybrid, vybavený hybridním systémem pohonu. Kombinovaná spotřeba v jeho případě činí 8,2 l/100 km.

Porsche Cayenne (2010)

Porsche Cayenne (2010)

FOTO: Porsche

Nižší spotřeba, méně kilogramů

Ve srovnání s předchozí generací klesla průměrná spotřeba až o 23 procent. Těchto výsledků bylo dosaženo kromě jiného i použitím osmistupňových samočinných převodovek Tiptronic S, funkcí auto start-stop, optimalizovaným řízením teploty motoru a převodovky, odpojitelným alternátorem zásobujícím elektřinou akumulátor jen při jízdě bez plynu, ale také snižováním hmotnosti.

U modelu Cayenne S došlo ve srovnání s jeho předchůdcem k redukci o 180 kg.

Rozvor náprav zvětšený o 40 mm přináší více vnitřního prostoru a větší variabilitu. Celkově nová generace narostla do délky o 48 mm.

Porsche Cayenne (2010)

Interiér nového Porsche Cayenne

FOTO: Porsche

Základní model Cayenne je vybaven motorem V6 o obsahu 3,6 l. Tento motor disponuje nejvyšším výkonem 300 k; ve spojení s osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic S došlo k poklesu jeho spotřeby o 20 % na 9,9 l/100 km. O stejných 20 procent poklesla také spotřeba modelu Cayenne Diesel. Jeho třílitrový turbodiesel V6 s výkonem 240 k a točivým momentem 550 Nm spotřebuje 7,4 l/100 km.

Poklesu spotřeby paliva – o 23 % – bylo dosaženo také v případě typu Cayenne S - 10,5 l/100 km. Současně s tím došlo k posílení motoru ze 385 k na 400 k. Stejného zlepšení dosáhl také vrcholný model Cayenne Turbo, jehož bi-turbo osmiválec 4,8 l disponuje výkonem 500 k. Ve srovnání s předchůdcem (14,9 l/100 km) došlo k poklesu spotřeby paliva na současných 11,5 l km/h, což odpovídá snížení rovněž o 23 procent.

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne - nyní odcházející verze

FOTO: maž, Novinky

Cayenne S Hybrid kombinuje kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec (333 k) s elektromotorem o výkonu 47 koní. Společně oba motory produkují výkon 380 k 
a točivý moment 580 Nm již při 1000 otáčkách.