Nově navržená příď zdůrazňuje šířku vozu. „Facelift zahrnuje i modelové varianty Scout, které se představí na autosalonu v Ženevě,“ uvedl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. Omlazený vzhled modelů Fabia a Roomster podtrhuje nová mřížka chladiče a trojrozměrně tvarované světlomety, které se podstatně rozšířily.

Zachován zůstal například tvar prosklených ploch kolem kabiny vozu připomínající hledí přílby, který je důležitým identifikačním prvkem modelů.

Nové motory

Svou premiéru si na ženevském autosalonu odbudou moderní, většinou přeplňované motory. „Právě motorová paleta modelových řad Fabia a Roomster je jádrem všech změn,“ uvedl Krauskopf.

 

Škoda Roomster po faceliftu (vlevo) a před ním

 FOTO: Škoda Auto, Novinky

V České republice bude celkově k dispozici pět zážehových a tři vznětové motory. Výkonové spektrum u benzínových agregátů sahá od 44 kW do 77 kW u modelu Fabia, resp. od 51 kW do 77 kW u modelu Roomster.

 

Vlevo fabia po faceliftu, vpravo starší verze

FOTO: Škoda Auto, Novinky

"Dlouhodobě nejprodávanější motorizace v ČR o zdvihovém objemu 1,2 litru dosáhla díky modernizaci motorové palety modelových řad Fabia a Roomster výrazného technického pokroku. Nový motor 1,2 TSI zaujme točivým momentem a silným zátahem v širokém spektru otáček při současně hospodárné ekonomice provozu,“ řekl Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.

Přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,2 TSI bude k dispozici ve dvou výkonových verzích – 63 kW a 77 kW pro obě modelové řady.

 

Vlevo fabia po faceliftu, vpravo bez něj

FOTO: Škoda Auto, Novinky

Ve spojení s optimalizovanou dvojspojkovou převodovkou DSG, která pracuje se sedmi převodovými stupni, nabízí nový zážehový motor 1,2 TSI o výkonu 77 kW spotřebu 5,3 litru na 100 km. Obě výkonové varianty budou k dispozici také s pětistupňovou manuální převodovkou.

Nové naftové agregáty

Dieselové motory zahrnují výkonnostní spektrum od 55 kW do 77 kW při zdvihovém objemu 1,2 a 1,6 litru. Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. Mezi nejdůležitější změny patří přechod na vysokotlaké vstřikování pomocí systému Common Rail, který dosahuje vstřikovacích tlaků až 160 MPa a rychlá reakce piezo-vstřikovačů, umožňující provést až pět vstřiků v jednom taktu.

Vozy tak nabídnou citelně klidnější chod motoru a snížení emisí škodlivin; všechny dieselové motorizace se mohou pochlubit emisemi pod 110g CO2/km. Zplodiny se u všech verzí modelů fabia a roomster s dieselovým motorem čistí v oxidačním katalyzátoru a prostřednictvím recirkulace výfukových plynů.

Motorizace modelové řady Fabia a Roomster pro ČR
Zážehové
1,2 HTP/44 kW (60 k) (nelze pro Roomster)
1,2 12V HTP/51 kW (70 k)
1,4 16V/63 kW (86 k)
1,2 TSI/63 kW (86 k)
1,2 TSI/77 kW (105 k)
Vznětové
1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 k)
1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 k)
1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k