Vzhled nové pětky, jež dostala kódové označení F10 (poprvé BMW použilo pro tento model písmeno F), je nyní podobnější generaci E39 než Chrisem Banglem navržené a podle ortodoxních příznivců bavorské značky designově nepovedené generaci E60. Novou pětku dobře poznáte podle ostře řezané přídě, klasického profilu karoserie či do boků zasahujících zadních světel.

BMW řady 5 (F10)

BMW řady 5 (F10) se přiblížila větší sedmičce.

FOTO: maž, Novinky

Naživo je na novou pětku příjemný pohled, vzhledem k nárůstu délky o 58 mm a rozšíření šířky o 14 mm se novinka každopádně přiblížila sedmičce. Snížení výšky o 4 mm prospělo tvarům karoserie, protažení rozvoru náprav o razantních 80 mm zase potěší spolujezdce na zadních sedadlech, kde je více místa pro nohy.

BMW řady 5 (F10)

Automat u 550i má standardně osm stupňů, k dispozici je i šesti stupňový manuál.

FOTO: maž, Novinky

Auto také subjektivně působí mnohem méně analogově, mohou za to nejrůznější elektroničtí pomocníci, ale i desetipalcový displej napojený na systém iDrive, celková robustnost a hmotnost vozu. Pocitově je ale řízení pořád jedno z nejlepších ve vyšší střední třídě, i když to ocení jen opravdoví fajnšmekři.

Řízení je buď elektrické s posilovačem, v příplatkové výbavě nechybí tzv. Integral Active Steering, který k proměnnému aktivnímu řízení kol přední nápravy přidává ještě řízení zadních kol, jež se mohou vychylovat v úhlu až 2,5 stupně.

BMW řady 5 (F10)

BMW řady 5 (F10)

FOTO: maž, Novinky

Výkonové spektrum sedmi motorů je od 135 kW/184 k čtyřválcového turbodieselu modelu BMW 520d po 300 kW/407 dvojitě přeplňovaný osmiválec BMW TwinPower Turbo BMW 550i. U zavěšení podvozku je použita přední náprava s dvojitými příčnými rameny a zadní pětiprvkové zavěšení.

BMW řady 5 (F10)

BMW řady 5 (F10) je zase o něco více digitální.

FOTO: maž, Novinky

Zkoušený šestiválec s označením 535i na zádi nešlo v podmínkách krátkých jízd řádně vyzkoušet – zhruba dvacítka kilometrů, navíc na zasněžené silnici zkrátka nestačí. Jisté však je, že tento zážehový šestiválec s dvoukomorovým turbodmychadlem, přímým vstřikováním paliva a systémem Valvetronic s výkonem 306 k a 400 Nm představuje onu pověstnou kvalitu mnichovských motorářů.

Točivý moment je dostupný v širokém spektru otáček (1200 – 5000 ot./min.), motor úderně zatahuje už od nízkých a vrchol přichází v 5800 otáčkách. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 8,5 litrů, nám palubní počítač po krátké projížďce s polovičním podílem městských silnic ukázal 11,7 litrů na 100 km.

Příplatková výbava může obsahovat samočinné dovírání dveří, čtyřzónovou klimatizaci, aktivní sedadla či elektricky výklopné tažné zařízení. Zkrátka všechny drahé (leč příjemné) vymoženosti z většího BMW řady 7.

V Česku chce letos BMW prodat alespoň 500 kusů řady 5. A nejprodávanější model? Podle marketingového ředitele českého zastoupení Petra Minaříka rozhodně 530d. V září by se měl představit praktičtější model kombi, později dorazí i sportovně zaměřená verze M5.

Všechny generace BMW řady 5

Všechny generace BMW řady 5

FOTO: BMW