Hlavní obsah

Přichází nová verze nejvýkonnějšího šestiválce pro BMW řady 1

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V modelech BMW 135i Coupé a BMW 135i Cabrio se objevuje nová generace řadových zážehových šestiválců, která spojuje přeplňování BMW TwinPower Turbo, přímé vstřikování a variabilní proměnné časování. Výsledkem je stejný výkon jako u minulé generace (306 koní a 400 Nm), ovšem s nižší spotřebou paliva.

Článek

Nejvýkonnější motor nabízený pro BMW řady 1 disponuje výkonem 225 kW/306 k při 5800 otáčkách. Točivý moment dosahuje 400 Nm v širokém rozpětí 1200 až 5000 otáček. Jedná se o úpravu již existujícího přeplňovaného šestiválce.

Od března 2010 se v těchto modelech poprvé v BMW řady 1 objeví také dvouspojková sedmistupňová převodovka s možností sekvenčního řazení. Šestistupňový manuál pochopitelně nechybí.

BMW 135i Coupé umí v kombinaci s automatickou převodovkou zrychlit z klidu na 100 km/h během 5,2 s. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 8,5 l/100, což je o téměř jeden litr méně než u předchozího motoru.

BMW 135i Cabrio s dvouspojkovou převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h během 5,5 s. Kombinovaná spotřeba je s hodnotou 8,6 l/100 km o 0,8 l/100 km nižší, než tomu bylo u předchozího provedení.

Modely vybavené manuální šestistupňovou převodovkou jsou nepatrně pomalejší: BMW 135i Coupé zrychlí z klidu na 100 km/h během 5,3 s a BMW 135i Cabrio akceleruje na stejnou rychlost za 5,6 s. Hodnoty kombinované spotřeby manuálních verzí modelů BMW 135i jsou totožné.

Nejvýznamnější inovací nového řadového šestiválce je použití technologie Valvetronic (variabilní proměnné časování zdvihu sacích ventilů a současně změny časování sací i výfukové vačky) v kombinaci s přeplňovaným motorem. Přeplňování je v tomto případě tvořené dvoukomorovým turbodmychadlem twin-scroll.

Součástí výbavy modelů BMW 135i Coupé a BM1 135i Cabrio jsou technologie z programu BMW EfficientDynamics, jež obsahují například systém regenerace kinetické energie či ukazatel optimálního převodového stupně (u manuálních převodovek).

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám