Rekordu dosáhla automobilka i v počtu takzvaných prvních registrací, kterých loni bylo 19 002, což představuje oproti roku 2008 nárůst o 9,5 procenta, tedy o 1610 aut.

Nejúspěšnější je stále Fabia, kterých bylo uvedeno nově do provozu 8972, tedy o 15 procent více než předloni. Po počátečním váznutí daném zaváděním nové generace vozidel se rozjel i odbyt Octavií. Oproti roku 2008 byl nicméně počet registrací (4775 kusů) o procento nižší. Údajného průlomu na francouzském trhu dosáhl Superb, který překonal hranici 2000 registrací. Vozidel Roomster bylo zaregistrováno 1735 a Octavií Tour 800.

Úspěch zaznamenal také Yeti. Vozidel tohoto typu ve verzi 4x4 bylo do provozu uvedeno 675 za poslední čtyři měsíce roku, kdy byl uveden na trh.

Vliv mělo šrotovné i slevy

"Navzdory obtížnému začátku roku, Škoda dokázala rozšířit nabídku a úspěšně čelit komplikovanému vývoji automobilového trhu, který byl v roce 2009 velmi otřesen," prohlásil šéf Škody France Jean-Marc Prince.

Podle něho sice zavedení šrotovného francouzskou vládou pomohlo lehce překonat počtem celkových registrací v zemi hranici dvou miliónů vozidel, ale automobilka se musela snažit zaujmout zákazníky, jejichž nároky se vyvíjejí. Kromě akčních nabídek musela Škoda France mimo jiné sáhnout k výrazným slevám. Úspěch zaznamenala hlavně u podniků, které objednaly do svých flotil o 37 procent více škodovek než v roce 2008. V této oblasti Škoda překonala průměrný odbyt pětinásobně.

Cílem Škody France je dodat letos 22 000 vozidel, přestože stát snížil šrotovné z tisíce eur na 700 a od 1. července je dál stáhne na 500 eur. Odborníci také netají obavy, že to ovlivní celkový odbyt aut ve Francii.