Hlavní obsah

Objednávek nejdražšího supersportu je více, než kolik se ho vyrobí

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Lexus LF-A je nejdražším Lexusem, jaký byl kdy vyroben a patří i k nejdražším supersportovním vozům vůbec. Lexus ho zatím neprodává, nicméně už nyní eviduje více závazných objednávek, než kolik činí množství LF-A, jež se vyrobí.

Článek

Výrobce slibuje vyrobit pouhých 500 kusů sériové verze a jak již bylo řečeno, z cenového pohledu je o nejdražší Lexus všech dob – 375 tisíc euro, tedy zhruba 9,7 miliónu korun.

Cena je v porovnání s ostatními supersporty zvučných jmen jako Ferrari, Porsche nebo Lamborghini extrémně vysoká. Skoro by se dalo říci, že LF-A je předražené. Přesto - vážných zájemců je více, než kolik jich japonská automobilka dovede uspokojit. Není bez zajímavosti, že Lexus prozatím nepotvrzuje objednávky, ale pouze eviduje vážné zájemce. Uzávěrka objednávek je naplánována na konec březnového ženevského autosalonu. Potvrzení o tom, zda se na zájemce dostane, vydá Lexus v květnu. Lexus LF-A se bude sestavovat ručně tempem 20 vozů měsíčně.

Vidlicový desetiválec má objem 4,8 litru a nejvyšší výkon 560 koní (412 kW) při 8700 otáčkách. Točivý moment vrcholí při 6800 otáčkách a má hodnotu 480 Nm. Lexus LFA má motor vpředu a poháněná zadní kola a šestistupňovou samočinnou převodovku s možností sekvenčního řazení.

Brzdy jsou vzhledem k jízdním výkonům keramické. Dvacetipalcová litá kola obouvají vpředu pneumatiky s rozměry 265/35 ZR20 a vzadu 305/30 ZR20.

Lexus LFA zvládne stovku za 3,7 vteřiny a rozjede se až na 325 km/h. Rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu má blízko ideálu, 48:52 ve prospěch zadní nápravy.

Reklama

Související články

Britská policie dostala rychlé Lexusy IS-F

Dříve používala britská policie Imprezy WRX, nyní na jejich místo nastupují Lexusy IS F. Tento Lexus je velmi rychlým sedanem střední třídy, poháněný...

Výběr článků

Načítám