Nová Astra měří na délku 4,42 m, v porovnání s modelem předchozí generace tedy povyrostla o 17 cm a zařadila se mezi malou Corsu (délka 4 m), a model střední třídy Insignia (délka 4,83 m). Rozvor se prodloužil o 7,1 cm, rozchod kol vpředu narostl o 5,6 cm a vzadu o 7 cm.

Oproti minulé generaci došlo k prodloužení rozvoru o 71 mm (na celkových 2685 mm). Nová Astra má vpředu rozchod kol 1544 mm, vzadu 1588 mm.

Přední kola jsou klasicky zavěšena na kombinovaných vzpěrách McPherson, vzadu konstruktéři automobilky zkombinovali vlečená ramena H-nápravy s torzní příčkou – zadní víceprvková náprava se nekoná, ale to není důvod myslet si, že Astra nebude mít dobré jízdní vlastnosti.

Osm motorů v nabídce

Nová Astra se představí s řadou osmi motorů s výkony od 70 kW/95 k do 132 kW/180 k. Čtyři vznětové motory, od kterých se očekává, že budou po uvedení na trh tvořit téměř polovinu nově prodaných Aster v Evropě, disponují výkony 70 kW/95 k do 118 kW/160 k. Zážehové mají výkon od 74 kW/100 k po 132 kW/180 k.

V nižší střední třídě nabídne Astra příplatkové, ne zcela běžné bi-xenonové světlomety AFL+, které mění intenzitu světla i nastavení paprsku podle aktuálních jízdních podmínek. V této třídě je nezvyklý i kamerový systém Opel Eye – systém, který rozpoznává dopravní značky a varuje řidiče při nechtěném vyjetí z jízdního pruhu (stejný má například Insignia).

Opel Astra na českém trhu koupíte od 344 800 korun (benzínová 1,4 – 100 k), nejlacinější verze s turbodieselem stojí 404 900 korun (1,3 CDTI – 95 k). Mezi konkurenty Astry patří především Ford Focus, VW Golf, Fiat Bravo, Mazda 3, Kia Ceed nebo Toyota Auris.