Nová Astra měří na délku 4,42 m, v porovnání s modelem předchozí generace tedy povyrostla o 17 cm a zařadila se mezi malou Corsu (délka 4 m), a model střední třídy Insignia (délka 4,83 m). Rozvor se prodloužil o 7,1 cm, rozchod kol vpředu narostl o 5,6 cm a vzadu o 7 cm.

Oproti minulé generaci došlo k prodloužení rozvoru o 71 mm (na celkových 2685 mm). Nová Astra má vpředu rozchod kol 1544 mm, vzadu 1588 mm.

Přední kola jsou klasicky zavěšena na kombinovaných vzpěrách McPherson, vzadu konstruktéři automobilky zkombinovali vlečená ramena H-nápravy s torzní příčkou – zadní víceprvková náprava se nekoná, ale to není důvod myslet si, že Astra nebude mít dobré jízdní vlastnosti.

Opel Astra (2010)

Opel Astra se právě začal prodávat. Patří do nižší střední třídy.

FOTO: Opel

Osm motorů v nabídce

Nová Astra se představí s řadou osmi motorů s výkony od 70 kW/95 k do 132 kW/180 k. Čtyři vznětové motory, od kterých se očekává, že budou po uvedení na trh tvořit téměř polovinu nově prodaných Aster v Evropě, disponují výkony 70 kW/95 k do 118 kW/160 k. Zážehové mají výkon od 74 kW/100 k po 132 kW/180 k.

V nižší střední třídě nabídne Astra příplatkové, ne zcela běžné bi-xenonové světlomety AFL+, které mění intenzitu světla i nastavení paprsku podle aktuálních jízdních podmínek. V této třídě je nezvyklý i kamerový systém Opel Eye – systém, který rozpoznává dopravní značky a varuje řidiče při nechtěném vyjetí z jízdního pruhu (stejný má například Insignia).

Opel Astra na českém trhu koupíte od 344 800 korun (benzínová 1,4 – 100 k), nejlacinější verze s turbodieselem stojí 404 900 korun (1,3 CDTI – 95 k). Mezi konkurenty Astry patří především Ford Focus, VW Golf, Fiat Bravo, Mazda 3, Kia Ceed nebo Toyota Auris.

Opel Astra (2010)

Klasický "oplovský" interiér poslední modelové řady dostala pochopitelně také Astra.

FOTO: Opel

Opel Astra (2010)

Opel Astra (2010)

FOTO: Opel