Škoda Octavia je velmi dobré auto, o tom netřeba dlouze diskutovat. Ale co verze RS, jež výrobce prezentuje coby sportovní model. „Provedení RS ve Vás rozproudí adrenalin a přinese nefalšovanou radost z jízdy. Sportovní atmosféra dýchá z každého detailu,“ píše se na oficiálních stránkách automobilky.

Proč si nejvýkonnější Octavia zaslouží tradiční logo RS (Rallye Sport) jen napůl? Předně, podvozek je sice tvrdší než v běžné Octavii, ale jeho naladění je kompromisní, málo vyprofilované. Také řízení by mohlo být ostřejší z tužším posilovačem a lepší zpětnou vazbou.

 

Škoda Octavia RS (facelift 2009)

FOTO: Škoda Auto

Jiný a silnější motor 

Čtyřválcový přeplňovaný motor je dobrý (v nabídce je i vznětové TDI), dává solidních 200 koní, jeho zvuk by ale měl být více slyšet a také by neuškodila větší porce koní a newtonmetrů.

Úplně nejlepší by bylo dát do Octavie RS silnější motor, v nabídce koncernu VW je jich na výběr mnoho. Co třeba takový 2,5 litrový pětiválec, jenž je třeba v Audi TT RS? To je fantastický motor s kompaktními rozměry, takže do Octavie by se určitě vešel; v Audi TT RS s výkonem 340 koní a 450 Nm točivého momentu a fantastickým zvukem.

Audi TT RS

Audi TT RS

FOTO: Jan Sajdl

Octavii RS by také slušel pohon 4x4, namísto poháněné přední nápravy jako má nyní.

Vysněnou Octavii RS podle serveru Novinky.cz by poháněl 2,5 litrový pětiválec s výkonem 340 koní, výkon by se přenášel na všechna čtyři kola. Maximální rychlost by byla elektronicky omezena na 250 km/h, 0-100 km/h by Octavia RS zvládla za dejme tomu 6,2 vteřiny. A cena? 999 000 korun. Zájem by byl určitě obrovský, škoda že takto naladěnou verzi Octavie RS by vedení VW kvůli „kanibalizaci“ v rámci koncernu nepovolilo.

Škoda Octavia RS (facelift 2009)

Škoda Octavia RS (facelift 2009)

FOTO: Škoda Auto