Volkswagen Race Touareg 2 pohání řadový vznětový pětiválec TDI, jenž má dvoustupňové přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu. Zdvihový objem činí 2 500 cm3, největší výkon je 206 kW (280 k) a točivý moment činí cca 600 Nm.

Vůz má stálý pohon všech kol, tři mechanické diferenciály s volitelným viskózním uzamykáním. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají průměr 320 mm, závodní Touareg používá pneumatiky BFGoodrich “All Terrain” 235-85/16.

Volkswagen Race Touareg 2

Volkswagen Race Touareg 2 používá poněkud odlišné technologie než běžný Touareg.

FOTO: VW

Zhruba 1,8 tuny těžký vůz zrychlí na stovku za 6,1 vteřiny (měřeno na pevném povrchu) a jeho nejvyšší rychlost je v závislosti na zpřevodování zhruba 190 km/h.

Volkswagen Race Touareg 2

Spartánský interiér závodního vozu

FOTO: VW

Zajímavosti
Robustní karbonová karoserie Race Touaregu 2 váží necelých 50 kilogramů.
Maximální brzdný tlak vytvořený pilotem při sešlápnutí brzdového pedálu je přibližně 70 barů. To se rovná atmosférickému tlaku v hloubce 700 metrů pod vodní hladinou.

Každý den načtou inženýři z pěti Race Touaregů k analyzování celkem 250 MB jízdních dat z různých senzorů.

Piloti týmu Volkswagen během etapy mezi La Riovou a Fiambalou v průměru 1450x přeřadili.
Volkswagen Race Touareg 2 byl během vývoje značen projektovým číslem „586“.
Dvojité turbodmychadlo, které Volkswagen využívá pro motor 2.5 TDI dosahuje během práce teploty až 800 stupňů Celsia.
Zdroj: VW

 

Volkswagen Race Touareg 2

FOTO: VW