Článek
Srdcem verze R je turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI. Ten se může pochlubit výkonem 195 kW (265 k) a 350 Nm točivého momentu. Zrychlení 0-100 km/h proběhne za rovných šest vteřin, verze s automatickou převodovkou DSG je o 0,2 vteřiny rychlejší. Nejvyšší rychlost je omezena na tradičních 250 km/h.
Jak se liší verze R oproti běžnému Scioroccu? V zadní části je vidět střešní spoiler, černý difuzor a chromované koncovky výfuků. Bočnímu profilu Scirocca R dominují masivní prahy a 18palcová kola z lehkých slitin. Pro lepší jízdní vlastnosti nebude chybět elektronický diferenciál XDS, známý už například z Golfu GTI. Chybí ale pohon všech kol - na rozdíl od nejsilnějšího Golfu je Sciorocco výhradně předokolkou.
Za verzi R s výkonem 265 k zaplatí zákazníci 859 tisíc korun, verze s automatickou převodovkou stojí 916 400 korun. V nabídce je celkem šest motorizací včetně dvou turbodieselů.